آغاز فروش اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی در بانک تجارت

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز مرحله جدید فروش ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی از امروز در شعب بانک تجارت خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، احمد صادقی  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : با مشارکت مردم در استقبال از مراحل قبلی اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی ۱۱۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۷۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۸۸ کیلومتر آزادراه و ۱۶۴ کیلومتر راه آهن در سال گذشته و بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر از انواع راهها در سال جاری بهره برداری شده است.

صادقی افزود: وزارت راه و شهرسازی در سال جاری ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین دولت با هدف تکمیل پروژه های مهم و استراتژیک ریلی و آزادراهی منتشر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص ویژگی‌های اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی گفت: این اوراق در شعب منتخب بانک تجارت با سود ۲۰ درصد و به صورت بی‌نام و قابل انتقال به غیر به فروش می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در باره اهمیت سرمایه گذاری در بخش توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور تاکید کرد: ویژگی مهم اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی این است که
دولت تضمین کرده و محل مناسب و امنی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی است، ضمن اینکه مردم با خرید این اوراق سهم بسیار مهمی در توسعه و عمران کشور خواهند برداشت.

صادقی ، تأثیر مبلغ حاصل از فروش اوراق مشارکت در طرح‌های زیربنایی را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: عزم جدی دولت در عمران و آبادانی کشور و همکاری و همدلی مردم با دولت در این امر باعث به وجود آمدن دوران طلایی سازندگی در کشور شده است.

وی افزود : یکی از مهم‌ترین منابع تأمین اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور ۷۰۰ میلیارد تومانی بود که از محل فروش اوراق مشارکت از اسفند پارسال حاصل شده بود و نخستین بار است که پروژه‌های ریلی و راهسازی در کشور به صورت ۳ نوبتی فعال هستند و سرعت اجرای پروژه‌ها با توجه به حجم بالای کار افزایش چشم‌گیری یافته است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.