آغاز فروپاشی گروهکهای مسلح

جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون امور عربی و خارجی مجلس سوریه با اشاره به کاهش ناآرامیها در این کشور تاکید کرد: گروهکهای مسلح که به عملیاتهای تروریستی در سوریه مشغول بودند در آستانه فروپاشی قرار گرفته اند و جامعه در حال بازگشت به شرایط عادی و طبیعی قرار دارد.

“فادیا دیب” درباره آخرین وضعیت سوریه پس از گذشت ۱۸ ماه از ناآرامیهای اخیر اظهارات داشت: ملت سوریه هم اکنون از حجم  بالای توطئه ها علیه کشورشان آگاه شده و نسبت به این مسئله هوشیار هستند.

وی تاکید کرد: در همین راستا مردم سوریه یکپارچه شدند و تلاشهای در راستای تجزیه سوریه را ناکام گذاشتند. البته توطئه هایی نیز در راستای ایجاد فتنه مذهبی و تفرقه میان اقلیتهای دینی سوریه وجود داشت. برخی می خواستند با طرح مسائل قومیتی به اهداف خودشان در سوریه برسند.

رئیس کمیسیون امورعربی و خارجی مجلس سوریه در پاسخ به سوالی درباره تلاشهای کمیته چهارجانبه که به پیشنهاد محمد مرسی با حضور ایران، مصر، ترکیه و عربستان سعودی در راستای حل بحران سوریه شکل گرفته است، اظهار داشت: ما به نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در بحران سوریه اعتماد داریم. تهران همواره طی ماههای اخیر در کنار سوریه قرار داشته و ملت سوریه این موضع را به خوبی درک کرده و قدردان ایران هستند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.