آغاز محاکمه غیابی معاون فراری رئیس جمهوری عراق/آمادگی العراقیه برای تحویل الهاشمی به دادگاه

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت – ۰۶:۴۶:۵۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- جلسه محاکمه غیابی طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهوری عراق و شماری از محافظانش امروز سه شنبه در دادگاه عالی این کشور آغاز شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، به گفته خبرنگاران حاضر در جلسه محاکمه، دهها نفر از شهروندان عراقی که ضد طارق الهاشمی شکایت دارند در این جلسه حضور یافته اند تا رسما شکایات خود را ثبت کنند.
پیش از این دوبار جلسه محاکمه غیابی طارق الهاشمی بنا به درخواست وکلای مدافع الهاشمی به تعویق افتاده بود.
الهاشمی که اکنون در ترکیه بسر می برد هفته گذشته اعلام کرد: تا زمانی که قضیه او از طریق گفتگوی سیاسی حل و فصل نشود به بغداد بازنخواهد گشت.
نوری مالکی نخست وزیر عراق هم یکشنبه گذشته گفت: قضیه الهاشمی قضائی و جنائی است و هرگز اجازه نمی دهیم بر اساس توافقات سیاسی حل و فصل شود.
الهاشمی و هفتاد نفر از محافظان و اعضای دفتر او به سیصد مورد اتهامی که اکثر آنها جنائی و تروریستی است متهم هستند.
در اتهام های الهاشمی ترور پنج قاضی از جمله یکی از نزدیکان جلال طالبانی و دهها پلیس و ارتشی حتی برخی از علمای اهل سنت وجود دارد.
 
آمادگی فهرست العراقیه برای تحویل الهاشمی به دادگاه
در همین حال فهرست العراقیه نیز امادگی خود برای قانع کردن طارق الهاشمی برای حضور در جلسه محاکمه در بغداد اعلام کرد .
 همزمان با برگزاری جلسه محاکمه غیابی “طارق الهاشمی”، معاون فراری رییس جمهوری عراق در بغداد پایتخت عراق که قرار است امروز (سه شنبه) برگزار شود، فهرست العراقیه در بیانیه ای به ریاست “ایاد علاوی” برای قانع کردن “طارق هاشمی” برای جضور در دادگاه اعلام آمادگی کرد.
بر اساس بیانیه فهرست العراقیه، حضور “طارق هاشمی” در دادگاه مشروط به موافقت نوری مالکی با عملی شدن تمامی بندهای توافق نامه اربیل می باشد.
“حیدر الملا” سخنگوی العراقیه نیز گفت: در صورتی که مالکی نسبت به عمل کردن به بندهای توافق نامه اربیل تعهد دهد، این فهرست نیز امادگی دارد تا الهاشمی را برای حضور در جلسات دادگاه در بغداد متقاعد کند
در همین چارچوب، “موید العزی”، رییس وکلای مدافع “طارق الهاشمی” نیز گفت، دادگاه عالی عراق سه تن از قضات برجسته کرکوک را به بغداد منتقل کرده است تا در محاکمه الهاشمی شرکت کنند و بر این اساس موضوع انتقال پرونده وی به کرکوک نیز منتفی شد.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۵۱۸۴۶۵۸۰۸۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.