آغاز مذاکرات مشترک میان وزیر ارتباطات ایران و ترکیه

۲۳ آبان ،

مذاکرات مشترک میان وزیر ارتباطات ایران و ترکیه در قالب دیداری دوستانه آغاز شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به دنبال مسافرت وزیر ارتباطات ترکیه و معاونان او برای حضور در اجلاس وزرای ارتباطات اکو شامگاه قبل بینالی بیلریر – وزیر ارتباطات ترکیه – و هیات همراه او میهمان وزیر ارتباطات ایران شدند.

رضا تقی‌پور در این دیدار با اشاره به سابقه‌ی دیرینه دوستی و همکاری‌های دو کشور اظهار امیدواری کرد که اجلاس وزرای کشور‌های عضو اکو سبب توسعه‌ی این همکاری‌ها شود.

وی در ادامه یاد‌آور شد: منطقه‌ای که ما در آن قرار داریم، از نظر ژئوپولتیکی به خصوص در زمینه ترانزیت و عبور فیبر نوری مسیری کوتاه، قابل توجه و جذاب است که می‌تواند مسیر‌های جنوب به شمال و شرق و غرب را به یکدیگر متصل کند.

تقی‌پور ادامه داد: خوشبختانه طی سه سال قبل توافقات خوبی با کشور‌های جنوب خلیج‌فارس و روسیه جهت توسعه‌ی ترانزیت صورت گرفته است و در ارتباط با فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیکی نیز هیات‌های متقابلی نیز از ایران به ترکیه و بالعکس مسافرت کرده‌اند و اکنون ما امیدواریم با مسافرت وزیر زمینه‌های تازهی در جهتی همکاری‌ها تعریف شود.

وزیر ارتباطات ترکیه نیز با ابراز خرسندی از حضور در اجلاس وزرای ارتباطات کشور‌های عضو اکو اظهار کرد: همان‌طور که گفتید ایران و ترکیه پیش از این نیز همکاری‌های مشترکی با یکدیگر داشتند. این دو کشور از اعضای مهم اکو می باشند و موقعیت حساسی نیز دارند که انتقال ارتباطات جغرافیای آن‌ها می‌تواند امر حساسی باشد. بنابراین بهبود ارتباطات زیربنایی دو کشور می‌تواند سایر نقاط جهان را نیز زیرمجموعه خود قرار دهد.

بینالی بیلریر همچنین اظهار کرد: امیدواریم در قالب این مسافرت علاوه بر مسائلی که در حوزه‌ی علوم دیجیتال، دولت الکترونیک و مسائل زیرساختی وجود دارد، کارهای مشترک دیگری نیز صورت گیرد، چرا که ما مطمئنیم زمینه‌های همکاری مشترک متعهدی میان دو کشور وجود دارد.

وی هم‌چنین یاد آور شد: پیش از این زمینه‌های همکاری مشترک میان دو کشور بین بنده و آقای تقی‌پور مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم با این مسافرت‌ها در خصوص ارتباطات و علوم از جمله امنیت فضای سایبری و بحث‌های ارتباطاتی اقدامات مثبتی صورت بگیرد.

در ادامه این نشست محمد کرم‌پور – دبیر اجلاس وزرای ارتباطات کشور‌های عضو اکو – نیز به صحبتی کوتاه پرداخت و عنوان کرد: ایران و ترکیه به عنوان اساسی‌ترین موسسان اکو محسوب می‌شوند و در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری‌های ICT اکثر کشور‌های منطقه از این دو کشور انتظار دارند که در زمینه‌های مختلف و به ویژه سرمایه‌گذاری فعال عمل کنند.

محبیان – مدیر عامل پست بانک – هم در این نشست به صحبتی کوتاه درباره‌ی خدمات پست مالی پرداخت.

به گزارش تفسیری ایسنا، در این مراسم معاونان مختلف بخش‌های ارتباطاتی و فن‌آوری اطلاعات وزرای دو کشور را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.