آغاز مطالعات احداث متروی ورامین ــ گرمسار/ بهره برداری از فاز نخست خط ۳

به گزارش خبرنگار مهر، هابیل درویش در مراسم افتتاح رسمی ایستگاه های ارم سبز و شهرک اکباتان از خط ۴ مترو تهران با بیان این که در پنجمین ماه از سال هنوز ریالی از اعتبارات عمرانی مترو پرداخت نشده است اظهار کرد: با بهره برداری از این دو ایستگاه آخرین قطعه از خط ۴ با به طول ۴٫۵ کیلومتر تکمیل شد و شهروندان اکنون با مترو می توانند از شرقی‌ترین نقطه تهران به غربی‌ترین نقطه سفر کنند و همچنین با احداث ایستگاه ارم سبز از شلوغی و ازدحام ایستگاه مترو صادقیه کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خط ۳ و خط ۶ مترو تهران نیز عملیات اجرایی احداث تونل ها در حال پیگیری است گفت: خط ۶ مترو تهران از دولت آباد به سمت میدان سپاه به طول ۱۲ کیلومتر و با ۱۰ ایستگاه در دست احداث است که تاکنون حدود ۵/۳ کیلومتر تونل در این خط ساخته شده است.

درویش خاطرنشان کرد: در خط ۷ مترو تهران نیز عملیات احداث تونل ها با دو دستگاه حفار اتوماتیک در حال پیگیری است . این خط حدود ۱۲ کیلومتر طول دارد و با ۱۰ ایستگاه از نواب آغاز و تا میدان صنعت ادامه می یابد.

وی افزود: تاکنون حدود ۵/۸ کیلومتر تونل از این خط احداث شده و در سال ۹۲ می توانیم بخش هایی از این خط را هم در صورت تامین به موقع اعتبارات به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: احداث مترو ورامین و گرمسار نیز در دست طراحی و مطالعات قرار دارد و همچنین عملیات اجرایی احداث مترو فرودگاه امام خمینی (ره) و امتداد آن تا شهر پرند در دست اجرا است.

درویشی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی سال جاری در توسعه و بهره برداری از خطوط مترو، خط ۳ است که عملیات عمرانی این خط در ۱۰۲ جبهه کاری در حال پیگیری است و در تلاشیم تا پایان امسال ۱۹ کیلومتر از این خط را آماده بهره برداری کنیم.

وی تاکید کرد: فاز نخست این پروژ حدفاصل چهارراه ولیعصر(عج) تا محدوده مصلی تهران تا پایان نیمه نخست امسال تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مترو افزود: در حالی امروز وارد ماه مردادماه می‌شویم که ۲۰۰ کارگاه در شبکه خطوط مترو در حال فعالیت هستند و بیش از ۲۰ هزار نفر کارگر، پیمانکار، مهندس و…در زیر زمین فعالیت می‌کنند و ما برای ادامه فعالیت های خود در خطوط در دست احداث ماهیانه حداقل به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم ولی تاکنون ریالی بابت کار عمرانی به مترو داده نشده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.