آغاز معرفی سریال‌های روز دنیا در “کافه سینما”: دکستر، واکینگ دد، وانس آپن ا تایم و…/ پاییز آغاز شده است

دوشنبه, ۱۰ مهر ساعت ۱۶:۱۰ آریان گلصورت

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۳۷

+ ۵

کافه سینما-آریان گلصورت: صنعت سریال سازی رو به روز جذاب‌تر و تاثیرگذارتر می‌شود. از طرفی سریال‌های روز دنیا مدتی است که در کشورمان مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند. دیگر تنها بحث مخاطبان مقطعی سریال‌هایی چون گمشدگان و دوستان نیست. بساری از مخاطبان ایرانی مدتی است که به سریال‌بین‌های حرفه‌ای تبدیل شده‌اند و هم‌گام با آثار روز دنیا پیش می‌آیند. کافه سینما به همین دلیل تصمیم گرفته تا به معرفی سریال‌های روز دنیا بپردازد که قسمت اولش را در ادامه مشاهده می‌کنید. این معرفی شامل سریال‌هایی می‌شود که پخش آن‌ها به تازگی آغاز شده است. با این مجموعه مطالب با پخش فصل جدید سریال‌های محبوب‌تان هم‌گام شوید و سریال‌ها تازه را بیشتر بشناسید. مطالب کافه سینما در مورد سریال‌های روز دنیا ادامه خواهد داشت. با کافه سینما بخشی از جریان لحظه به لحظه سینما و تلویزیون ایران و جهان هستید:

دکستر – Dexter (فصل هفتم):

دکستر یکی از سریال‌های پرمخاطب آمریکا است و در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. پخش فصل هفتم این سریال از ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۲ آغاز شده است. شخصیت اصلی این سریال دکستر مورگان (با بازی مایکل سی هال) نام دارد که کارمند بخش پزشک قانون پلیس جنایی شهر میامی است. اما این تنها یکی از چهره‌های این مرد مرموز است، دکستر شب‌ها به یک قاتل زنجیره‌ای تبدیل می‌شود. قضیه از این قرار است که دکستر به علت قتل دلخراش مادرش در دوران کودکی به خون و کشتن انسان‌ها اعتیاد پیدا کرده. پدرخوانده او که یک افسر پلیس است از همان کودکی پی به این موضوع می‌برد و سعی می‌کند او را به گونه‌ای پرورش دهد که قربانی‌های خود را از میان مجرمینی که از دست قانون فرار کرده‌اند انتخاب کند. با این وجود دکستر در زندگی عادی خود چهره‌ای محبوب و مورد اعتماد است. ماجراهای این سریال به چالش‌هایی مربوط می‌شود که این زندگی دوگانه برای دکستر به وجود می‌آورد. این سریال قرار است تا فصل هشتم ادامه پیدا کند، بنابراین فصلی که پخشش از چند روز پیش آغاز شده فصل ماقبل پایانی خواهد بود. دکستر در جوایز امی و گلدن گلوب نیز معمولا موفق عمل کرده و مایکل سی هال برای بازی در این سریال و در سال ۲۰۱۰ جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال‌های درام را بدست آورده است. این سریال محصول شبکه شو تایم است و بر اساس رمانی اثر جف لیندزی ساخته شده است. فصل ششم دکستر چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفته و عده بسیاری آن را ضعیف‌ترین فصل این مجموعه خواندند. حالا باید دید دکستر می‌تواند با فصل هفتم دوباره دل طرفدارانش را بدست آورد یا خیر.

روزی روزگاری- Once Upon a Time (فصل دوم):

این یک سریال درام ماجراجویانه و فانتزی محصول شبکه دولتی ای بی سی است که پخش فصل دوم آن به تازگی و از ۳۰ سپتامبر آغاز شده است. خالقین این سریال آدام هوروویتز و ادوارد کیتسیز هستند که از نویسندگان اصلی سریال پرطرفدار گمشدگان (Lost) بودند. شخصیت اصلی این سریال اما سوان نام دارد که در کودکی توسط خانواده‌اش رها شده و سال‌هاست که به تنهایی در شهری زندگی می‌کند و زندگی مستقل و آرام خود را دارد. تا این‌که همه چیز با ورود یکی از آشنایان قدیمی او تغییر می‌کند. هنری پسر بچه‌ای که از آشنایان قدیمی اما است ناگهان سر و کله‌اش پیدا می‌شود. اما که از دیدن او پس از چند سال جا خورده است او را به منزل خود دعوت می‌کند و همان جا با ادعاهای عجیب و غریب هنری مواجه می‌شود. هنری به اما میگوید او در واقع همان دختر بچه گمشده پرنس چارمینگ و ملکه سفید برفی است که با کمک والدینش از یک جهان موازی به این دنیا آمده تا از شر جادو و نفرین ملکه سیاه جان سالم به در ببرد. فصل اول این سریال با استقبال فراوانی مواجه نشد، البته منتقدان از آن ناراضی هم نبودند. به نظر می‌رسد این سریال، که در ایران نیز کم‌تر شناخته شده است، بیشتر بین مخاطبان طرفدار دارد تا منتقدان. باید دید پخش فصل دوم این سریال می‌تواند به موفقیت بیشتر آن کمکی کند یا خیر. هر چند بعید به نظر می‌رسد که روزی روزگاری بتواند به پای سریال‌های فانتزی بسیار محبوبی هم‌چون فرینچ و گمشدگان برسد.

مردگان متحرک – The Walking Dead (فصل سوم):

یک تریلر آخرالزمانی محصول شبکه ای ام سی. خالق این سریال جذاب و دیدنی فرانک دارابونت است که از کارگردانان محبوب سینمادوستان ایرانی به حساب می‌آید. او سازنده آثار چون مسیر سبز و رستگاری در شاوشنگ است و در این سریال جهانی را به تصویر می‌کشد که زامبی‌ها آن را به ورطه نابودی کشانده‌اند. این سریال نیز مانند فیلم‌های دارابونت بحث ایمان و امید را مطرح می‌کند، اما قبل از هر چیز یک سریال مهیج است که به ویژه می‌تواند طرفداران گونه ترسناک را راضی کند. با این وجود حتی اگر علاقه‌ای به زامبی‌ها و آثار این‌چنینی ندارید، باز هم دیدن این سریال را امتحان کنید؛ مردگان متحرک یک نمونه بسیار موفق و سطح بالا در این گونه است. شخصیت اصلی سریال ریک (اندرو لینکلن) نام دارد که یک کلانتر پلیس است. او طی حادثه‌‌ای تیر می‌خورد و به کما می‌رود. اما وقتی به هوش می‌آید متوجه می‌شود که شهر تخلیه شده و زامبی‌ها همه‌جا را فرا گرفته‌اند. حالا او باید به دنبال زن و بچه‌اش برود و امیدوار باشد که بتواند آن‌ها را زنده پیدا کند و سپس زنده نگاه دارد. مردگان متحرک در هیچ‌کدام از بخش‌های اصلی امی نامزد دریافت جایزه نبود و تنها در بخش‌های فنی مورد توجه قرار گرفت. با این وجود این سریال در سال ۲۰۱۱ کاندید دریافت جایزه بهترین سریال درام در جوایز گلدن گلوب شد. استقبال منتقدان از دو فصل گذشته این سریال خوب بوده است و اکثرا امتیاز بالایی به آن داده‌اند. از آن‌جایی که گفته می‌شود فصل سوم اتفاقات هیجان انگیز بسیار بیشتری از دو فصل قبل دارد، باید منتظر یک فصل بسیار جذاب باشیم. پخش سریال از ۱۴ اکتبر آغاز میشود.

Go On (فصل اول):

این سریال که از ۱۱ سپتامبر و از شبکه ان بی سی پخشش آغاز شد یک کمدی سیت‌کام به سبک سریال دوستان (Friends) است. خالق این سریال اسکات سیلوری است که یکی از تهیه‌کنندگان سریال دوستان بوده و خالق دو سریال کمدی دیگر با نام‌های جویی (Joey) و زوج‌های ایده‌آل (Perfect Couples) که البته هیچ‌کدام از این دو نتوانستند به آثار پرطرفدار و موفقی تبدیل بشوند. داستان این سریال درباره یک گوینده اخبار ورزشی بی ادب و البته جذاب با بازی متیو پری (یکی از بازیگران اصلی سریال دوستان) است که دچار افسردگی شده و حالا مجبور است در کلاس‌های درمان گروهی شرکت کند. تا این‌جا که نظر منتقدان و مخاطبان نسبت به این سریال متوسط رو به بالا بوده است. باید دید پخش فصل اول این سیت‌کام تا اندازه‌ای موفق خواهد بود که منجر به ساخت فصل‌های بعدی بشود یا خیر. اتفاقی که به احتمال فراوان خواهد افتاد. هر چه باشد نقش اصلی سریال را متیو پری بازی می‌کند که به واسطه حضور در سریال دوستان یکی از کمدین‌های محبوب تلوزیون آمریکا به حساب می‌آید. با این وجود نباید انتظار داشت که این سریال بتواند خاطرات خوش سیت‌کام‌های موفقی چون دوستان و آشنایی با مادر را تکرار کند.

کافه سینما

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.