آغاز نبرد حقوقی دانشجویان با فیس‌بوک در اروپا

۱۵م آذر ،

 طی ماههای اخیر گزارش های مختلفی از تبعات منفی رونق فیس بوک در جهان انتشار یافته و اکنون گروهی از دانشجویان قاره سبز با نام «اروپا علیه فیسبوک» جنگی تمام عیار را علیه این شبکه اجتماعی در اروپا آغاز کرده اند.

این گروه تاکنون ۲۲ شکایت از فیسبوک در خصوص عدم محافظت از اطلاعات شخصی اعضا در دادگاههای ایرلند مطرح کرده است چراکه مقر بین المللی فیسبوک در ایرلند واقع است. اما فعلا نهاد مربوط به رسیدگی به دعاوی در ایرلند همه شکایات این گروه را رد کرده است.

مواجهه قضایی با غول شبکه های اجتماعی هزینه بردار است و این گروه دانشجویی قادر به پرداخت مبالغ هنگفت نیست. وکلا به این دانشجویان گفته اند این کار بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار یورو هزینه دارد به همین سبب فراخوان کمک به این گروه در اینترنت انتشار یافته است.

حالا دانشجویان در نظر دارند در مراجع قانونی اروپایی به تصمیم دادگاه ایرلند در خصوص محافظت از اطلاعات شخصی اعضای شبکه اجتماعی فیسبوک اعتراض کنند.

“اروپا علیه فیسبوک” معتقد است عملکرد این شبکه اجتماعی مغایر قوانین اتحادیه اروپا در خصوص حفاظت از داده های شخصی است. فیسبوک به خاطر اقدامات مشابه این گروه از سیستم تشخیص چهره کاربران در اینترنت انصراف داد.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.