آغاز نسل جدید جعبه پیغام

جام جم آنلاین: تقریبا همه کاربران رایانه، Outlook را ازطریق برنامه رومیزی آن، به‌عنوان محبوب‌ترین برنامه خواندن ایمیل، مدیریت تقویم و ارتباط با دیگر افراد می‌شناسند.

شما نیز به‌عنوان یک کاربر، ممکن است از نرم‌افزار تحت وب Outlook برای تغییر سرور در سازمان خود استفاده کرده باشید.

امروز علاوه بر یک برنامه رومیزی و یک سرویس برای کسب‌وکارها، مایکروسافت، Outlook را به‌عنوان یک سرویس ایمیل شخصی نیز معرفی کرده است.

تجربه مدرن برای مرورگرها و دستگاه‌های مدرن

بیشتر کاربران، ۲۰ درصد زمان کار‌کردن با تلفن‌های هوشمند را به خواندن ایمیل‌های خود اختصاص می‌دهند. همچنین استفاده از تبلت‌ها برای این منظور به‌اندازه رایانه‌های شخصی رواج پیدا کرده است.

با استفاده از سرویس‌های ابری تمام ایمیل‌های شما در هرجا که به آنها احتیاج پیدا کنید، دراختیار شما خواهد بود.

واسط کاربری جدید آن، درهم‌ریختگی را از سر راه شما برمی‌دارد و در آن هیچ اثری از تبلیغات یا باکس‌های بزرگ جستجو که صفحه را پر کند، نیست.

با دوستان و همکاران خود در هرجای دنیا ارتباط داشته باشید

طی چند سال گذشته، شبکه‌های اجتماعی به مکان محبوبی برای به‌اشتراک‌گذاری و ارتباط با دوستان و همکاران تبدیل شده است.

در همان حال، ایمیل از سوی افرادی که از شبکه‌های اجتماعی به‌طور فعال استفاده می‌کردند بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

به‌ همین علت شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت با استفاده از ارتباطات کاربران در شبکه‌های اجتماعی، تجربه غنی‌تری از ایمیل برای کاربران خود فراهم کند.

Outlook جدید، اولین سرویس ایمیلی است که به فیس‌بوک، توییتر، LinkedIn و گوگل متصل می‌شود تا محتوای مورد نظر را به ایمیل افراد بیاورد.

در جعبه دریافت‌های Outlook.com، ایمیل‌های شخصی شما ‌همراه تصاویر دوستان، به‌روزرسانی‌های اخیر و توییت‌هایی که دوستانتان با شما به‌اشتراک گذاشته‌اند، آمده‌ است. البته شما همه‌چیز را تحت کنترل خواهید داشت؛ مثل شبکه‌هایی که به آنها وصل هستید و اطلاعات شخصی‌تان.

هوشمند و قدرتمند

امروزه اینباکس چیزی بیش از مکانی برای تبادل ایمیل با افراد دیگر است؛ نیمی از ایمیل‌های یک جعبه دریافت معمولی را خبرنامه‌ها و ۲۰ درصد دیگر آن را به‌روزرسانی‌‌ شبکه‌های اجتماعی تشکیل می‌دهد. این دلیلی بر پر بودن اینباکس‌های ماست و اغلب کار با ایمیل را کاری سخت می‌دانیم.

Outlook.com به‌طور خودکار پیام‌‌های شما را براساس افراد مرتبط، خبرنامه‌ها و به‌روزرسانی‌های اجتماعی مرتب می‌کند.

علاوه بر این با قابلیت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید آنها را جابه‌جا یا پاک کرده و قوانین قدرتمندی را تنها با چند کلیک ساده تنظیم کنید بنابراین شما قادر خواهید بود سریع‌تر از هرزمان دیگر به ایمیل مورد نظر خود دست پیدا کنید.

کاربرد دیگر ایمیل برای افراد، به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و کار‌کردن جمعی روی اسناد است. مایکروسافت توانست با استفاده از برنامه رایگان آفیس وب (ورد، پاورپوینت، اکسل و OneNote) که به کاربر امکان می‌دهد فایل‌های ارسالی را بدون ترک اینباکس، ببیند و به ویرایش آن بپردازد، این نیاز را نیز برطرف کند.

علاوه بر این Outlook.com با اسکای‌‌درایو همراه است، بنابراین اگر می‌خواهید تصاویر، اسناد یا فایل‌های دیگری را ارسال کنید می‌توانید آنها را در اسکای‌درایو قرار دهید و دیگر نگران محدودیت‌ در ارسال فایل از طریق ایمیل نباشید ؛ محدودیت‌هایی نظیر پیوست نکردن فایل‌های اجرایی در ایمیل.

کنترل کامل بر همه‌چیز

ایمیل، خصوصی و محرمانه است و بیشتر افراد می‌خواهند به‌همین صورت باقی بمانند. بنابراین مایکروسافت محتوای ایمیل یا فایل‌های پیوست شده به آنها را اسکن نکرده و اطلاعات را در اختیار تبلیغ‌کنندگان یا هر شرکت دیگری قرار نمی‌دهد؛ همچنین تبلیغاتی به شما نشان نخواهد داد.

Outlook.com به شما این امکان را می‌دهد، خودتان تصمیم بگیرید که حسابتان به کدام شبکه اجتماعی وصل شود، از کدام‌یک از آن شبکه‌ها استفاده کرده و حتی فعالیت کدام‌یک از دوستان خود را پیگیری کنید.

اگر شما یک کاربر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید جعبه دریافت خود را کاملا برای خود تنظیم کنید، این امکان وجود دارد که براساس تنظیمات خود، دسته‌ها، پوشه‌ها و قوانین مورد نظرتان را برای
Outlook.com ایجاد کنید.

البته در Outlook.com قابلیت‌هایی وجود دارد که شما از هر سرویس ایمیلی انتظار دارید. اینباکس آن ظرفیت نامحدودی برای ذخیره ایمیل‌ها دارد و بخوبی در مقابل هرزنامه‌ها محافظت می‌کند و حساب شما نیز توسط خود مایکروسافت حفاظت می‌شود.

همچنین Outlook.com بخوبی با برنامه رومیزی Outlook کار می‌کند و همان‌طور که از یک سرویس شخصی ایمیل انتظار دارید، کاملا رایگان است.

آغاز به‌کار با Outlook.com

درحال حاضر Outlook.com آماده است تا به سرویس اصلی ایمیل شما تبدیل شود. شما می‌توانید براحتی یک آدرس ایمیل Outlook.com@ ایجاد کنید یا درصورت تمایل با آدرس کنونی ایمیل خود از آن استفاده کنید.

اگر کاربر هات‌میل هستید و می‌خواهید آن را به Outlook.com ارتقا دهید، تنها کافی است در منوی گزینه‌های هات‌میل، گزینه «Upgrade» (ارتقا) را کلیک کنید.

آدرس ایمیل، رمز عبور، افراد درتماس، ایمیل‌های قدیمی و قوانین شما بدون تغییر باقی خواهد ماند و می‌توانید ازطریق آدرس @hotmail.com یا @msn.com یا @live.com ایمیل‌ها را ارسال یا دریافت کنید.

شما تمام این موارد را می‌توانید در واسط کاربری جدید Outlook.com تجربه کنید. همچنین می‌توانید یک آدرس ایمیل @Outlook.com را درصورت نیاز به حساب خود اضافه کنید.

آیا از جیمیل، یاهو یا دیگر سرویس‌های ایمیل استفاده می‌کنید؟ دراین حالت نیز مشکلی وجود ندارد؛ کافی است به آدرس Outlook.com بروید.

اگر حساب مایکروسافت ندارید براحتی می‌توانید یک حساب جدید با آدرس ایمیل Outlook.com @بسازید. سپس می‌توانید جی‌میل یا دیگر سرویس ایمیل خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پیغام‌های شما را به Outlook.com بفرستد.

اگر الان هم از Outlook.com استفاده می‌کنید می‌توانید آن را به‌صورت Outlook 2013 روی تلفن همراه (ویندوزفون، آیفون، اندروید، بلک‌بری یا دیگر انواع گوشی) و تبلت (ویندوز ۸، آیپد و اندروید) تنظیم کنید.

در نسخه پیش‌نمایش عضو شوید و در بحث‌ها شرکت کنید

هـــفته گــــذشته نسخه پیــــش‌نمایش Outlook.com کار خود را آغاز کرد که فرصتی برای شناسایی و تصحیح این سرویس جدید به کاربران و شرکت مایکروسافت می‌دهد. ایمیل برای کاربران اینترنت موضوع مهمی است؛ چرا که هر کاربر به سرویسی احتیاج دارد که تحت کنترل او باشد.

هنگام استفاده از Outlook.com اگر پرسشی برای شما به‌وجود آمد، می‌توانید در آنجا مطرح و از تجربه دیگر کاربران استفاده کنید.

موارد زیادی طی هشت سال گذشته تغییر کرده و زمان آن فرا رسیده است تا نگاه جدیدی به ایمیل داشته باشیم؛ به‌روز، قابل اتصال به هرچیز دیگری، هوشمند، قدرتمند و تحت کنترل بنابراین استفاده از Outlook.com می‌تواند افرادی را که می‌خواهند جلوتر از دیگران گام بردارند، راضی نگه دارد. (جام جم – ضمیمه کلیک)

محمدحسین کردونی
منبع: blogs.office


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.