آغاز نشست بین المللی کمیسیون پیشگیری از جرم در وین

به گزارش ایرنا، کمیسیون مزبور سیاستگذاری در زمینه حاکمیت قانون، مقابله با جرایم فراملی و معضلات منطقه ای و بین المللی کیفری در سطح ملل متحد را برعهده دارد.

مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی، پیشگیری و مقابله با فساد، اجرای کنوانسیون های مربوط به مبارزه با ترویسم، مقابله با قاچاق انسان، مقابله با قاچاق اموال فرهنگی و مقابله با جرایم رایانه ای از جمله مواردی است که در این کمیسیون مورد بررسی های کارشناسی و تخصصی قرار می گیرد.

مهمترین موارد دستورکار نشست حاضر، مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی، بحث مقابله با دزدی دریایی و مقابله با پولشویی و تروریسم است. همچنین تدوین اصول راهنمای دولتها در زمینه کمکهای قضایی در دستورکار نشست جاری قرار دارد.

علی اصغر سلطانیه، رییس هیات جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مذکور در این خصوص گفت که معضلات جامعه بین المللی در زمینه پیشگیری از جرم و عدالت کیفری در حال حاضر بسیار گسترده شده است و به جز از طریق همکاریهای های بین المللی قابل مدیریت نیست.

یوری فدوتوف مدیراجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر ملل متحد در سخنرانی افتتاحیه خود آماری از برخی جرایم ارائه داد که قابل توجه است.

وی گفت که خسارت ناشی از فساد در کشورها بالغ به ۴۰ میلیارد دلار می شود. همچنین براساس تخمین های دفتر مقابه با جرم ومواد مخدر سازمان ملل متحد، حدود ۲٫۴ میلیون نفر از مشکلات مربوط به قاچاق انسان رنج می برند.

اروپام**۲۲۷۰/۱۳۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۴۰۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.