آغاز همایش «قوه مجریه درحقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران”

۱۲م آذر ،

نخستین همایش ملی « قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران » با حضور رئیس جمهور در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، در این نشست آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور و رئیس هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی سخنرانی می کند.
« مسئولیت اجرای قانون اساسی توسط رئیس جمهور در پرتو اصل ۱۱۳ قانون اساسی»، « قانون اساسی ایران و قرائت های مختلف از جمهوری اسلامی در آن» ، «حدود استقلال قوه مجریه در حقوق اساسی ایران و مالزی»،‌ «تهیه لایحه بودجه در قوه مجریه » ، « گستره مفهومی قوه مجریه در حقوق اساسی ایران » ، «رئیس جمهور و صیانت از حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و «سؤال و استیضاح وزرا در قانون اساسی » از موضوعات مقالاتی است که در این همایش ارائه می گردد.
همچنین بر اساس برنامه اعلام شده مقالاتی با موضوعات « حدود اختیارات رئیس جمهور در امور اداری و استخدامی» ، «بررسی تطبیقی نقش قوه مجریه در پیشنهاد قانون و تفویض اختیار قانون گذاری» ، « نقش قوه مجریه در نهادهای تصمیم گیر بین قوه ای» ، « موانع اقتدار قوه مجریه در اجرای قانون اساسی ایران» ، « روابط قوه مجریه و شهرداری ها» ،
« امنیت مالکیت در حقوق اساسی» ، «جایگاه و صلاحیت قوه مجریه در نظام حقوق اساسی ایران در پرتو اندیشه قانون گذار اساسی» ، « ارزیابی صلاحیت های قوه مجریه در همجواری با قوه قضائیه » نیز در این همایش ارائه می گردد.
غلامحسین الهام نیز دربارهٔ « الزام به تجدید نظر یا ابطال مصوبات دولت» سخنرانی می کند.
بر اساس برنامه اعلام شده، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی ، سخنران مراسم پایانی این همایش است.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.