آغاز واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها از هفته آینده 

مجوز واکسیناسیون کارکنان نظام بانکی کشور توسط وزیر بهداشت صادر شد. 

به گزارش ممتازنیوز، شورای هماهنگی بانک‌ها پیش از این در نامه‌ای به معاون اقتصادی رئیس جمهور اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کارکنان بانکی را توسط وزیر بهداشت را خواستار شده بود. 

در این زمینه، علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها به ایسنا اعلام کرد که آخرین مکاتبه برای دریافت واکسن کرونا مربوط به ارسال نامه به معاون اقتصادی رئیس جمهور است که طبق پیگیری‌های صورت گرفته این نامه در حال طی کردن فرآیندهای اداری خود در وزارت بهداشت است و همچنان پیگیر نتیجه این موضوع هستیم.

پس از نامه شورای هماهنگی بانک‌ها به معاون اقتصادی رئیس جمهور، وی در تیر ماه به وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها نامه ارسال کرد. 

درحالیکه مسئولان بانک‌های دولتی و خصوصی از بی‌پاسخ ماندن نامه‌های ارسالی برای در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کارکنان بانکی گله داشتند، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد: وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاون خود مجوز واکسیناسیون کارکنان نظام بانکی کشور از هفته آینده را ارسال کرده است.


در این نامه آمده است: پیرو مکاتبات قبلی و با توجه به ظرفیت موجود واکسیناسیون کشور و آسیب پذیری کارکنان بانک‌ها به خصوص آنان که در تماس مستقیم با ارباب رجوع قرار دارند، شایسته است تربیتی اتخاذ شود تا واکسیناسیون این گروه از هفته آینده شروع شود. 

در ادامه نامه مذکور ذکر شده است: هماهنگی با مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی، ثبت نام و استفاده از فضاهای مناسب در آن مجموعه به گونه‌ای که ضمن حفظ نظم در سرعت واکسیناسیون دیگر گروه‌های هدف تاثیرگذار نباشد، بسیار حائز اهمیت است.

همچنین، در این زمینه بانک مرکزی نیز اعلام کرد: با تلاش‌های این بانک از آغاز واکسیناسیون و نامه اخیر رئیس کل بانک مرکزی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر نمکی با توجه به آسیب‌پذیری کارمندان نظام بانکی به ویژه کارکنانی که در تماس مستقیم با ارباب رجوع هستند، دستور آغاز واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها را از اوایل هفته آینده صادر کرد.

در ادامه این بانک اعلام کرد که طی مدت همه‌گیری ویروس کرونا، علی‌رغم شرایط سخت و مضایغ تحمیل شده، نسبت به تأمین ارز برای دارو، تجهیزات پزشکی و به طور ویژه واکسیناسیون برای رفاه و سلامت حال هموطنان عزیز کشورمان اقدام کرده است که این امر طی مکاتبه‌ای از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

گفتنی است از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون ۳۵ هزار نفر از کارکنان شبکه بانکی به این ویروس مبتلا شدند و  متأسفانه ۲۶۰ نفر از این افراد طی مدت یاد شده به دلیل ابتلا به این ویروس در گذشتند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.