آغاز واگذاری ۵۲ هزار کارت خرید کارگران

فروردین ۱۴۰۳

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا‌(ع) از آغاز توزیع کارت خرید کارگران به ۵۲ هزار کارگر در کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مهدی حسین‌نژاد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به واگذاری ۵۲ هزار کارت معیشت به کارگران کشور اظهار داشت: این خدمت با هدف افزایش قدرت خرید و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کارگران به وسیله این صندوق انجام می‌گیرد و تاکنون تعدادی از کارگران کارت خرید اعتباری را دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) با بیان اینکه کارت خرید اعتباری (کارت معیشت) در ۹ استان کشور توزیع خواهد شد، تصریح کرد: این صندوق بر‌اساس برنامه‌ها و ماموریت‌های خود تلاش دارد تا در ارائه خدمات رفاهی به کارگران متناسب با منابع و اعتبارات در اختیار، تسهیلات بانکی بدهد.

وی افزود: برای این کار از اواسط تیر توزیع کارت خرید اعتباری در استان‌های هرمزگان، بوشهر، گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی، تهران و کرمان آغاز شده است.

حسین نژاد با بیان اینکه این خدمت تا تکمیل برای ۵۲ هزار کارگر پیش بینی شده در برنامه ادامه خواهد داشت تصریح کرد: با توجه به اعتبار اختصاص داده شده امسال به کارگران از طریق صندوق مهر امام رضا‌(ع) کارت خرید اعتباری ۱٫۵ میلیون تومانی اعطا خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرذ: بازپرداخت این تسهیلات ۴ درصد بوده و در مدت ۱۸ ماه انجام خواهد شد.

به گفته مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) میزان اعتبار اختصاص داده شده برای کارت معیشت کارگران در سال جاری ۸۸ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: بر‌اساس تصمیمات اتخاذ شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد صندوق مهر امام رضا‌(ع) با توزیع این کارت در مجموع ۵۲ هزار کارگر را زیر پوشش قرار دهد و پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده نیز با همین میزان اعتبار، ۵۲ هزار کارگر دیگر از مزایای کارت خرید اعتباری بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) در پاسخ به این سؤال که انتخاب کارگران برای اعطای کارت خرید اعتباری چه روالی باید انجام شود، گفت: همه کارگاه‌ها و کارخانجات و واحدهای تولیدی، صنعتی که زیر پوشش تامین اجتماعی می باشند، مشمول دریافت این خدمت خواهند شد؛ بنابراین کارفرمایان کارگاه‌های داوطلب می‌توانند با مراجعه به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تقاضای خود را ارائه کنند.

حسین‌نژاد با اشاره به این که برای خرید با این کارت هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، افزود: کارگرانی که کارت خرید اعتباری را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای تامین نیازهای ضروری و مایحتاج اولیه زندگی به هر فروشگاهی برای خرید کالای ایرانی مراجعه کنند و از مزایای این کارت آن است که هیچ گونه شرایط و محدودیتی در خرید نوع کالا وجود ندارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.