آغاز کشت استمرار پیاز و سیب‌زمینی در بعضی مناطق

آغاز کشت استمرار پیاز و سیب‌زمینی در بعضی مناطق

در مناطق جیرفت و کهنوج با توجه به شرایط آب و هوایی به کشاورزان توصیه می‌شود که اقدام به کشت استمرار سیب‌زمینی و پیاز کنند.

 

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب با توجه به احتمال ریزش باران به ارائه چند توصیه به کشاورزان مناطق آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، ارتفاعات زنجان و ازجمله سواحل دریای خزر پرداخت و گفت: تا روز یک‌شنبه از سم‌پاشی مزارع و باغ‌ها خودداری کرده و با انتقال محصولات برداشت شده به انبار و محیط‌های سربسته، اقدام به حفاظت از گلخانه‌ها شود.

مسعود حقیقت افزود: در این مناطق گله‌ها از ارتفاعات پایین آورده شود و تا روز چهارشنبه در نوار ساحلی دریای خزر از برداشت محصول خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای جیرفت و کهنوج با توجه به شرایط آب و هوایی زمین جهت کشت استقرار سیب‌زمینی و پیاز آماده شود.

حقیقت ادامه داد: به‌دلیل افزایش دمای هوا در مناطق غربی کشور در باغ‌های میوه به مبارزه علیه آفات و بیماری‌ها پرداخته شود و همچنین در مزارع صیفی به تنظیم دوره‌های آبیاری و دمای گلخانه‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی تنظیم شود.

وی تصریح کرد: با وجود وزش باد در مناطق شرقی کشور سم‌پاشی مزارع و باغ‌ها در ساعات آرام و خنک روز انجام شود و با توجه به نزدیکی به فصل کاشت محصولات پاییزه، زمین‌های کشاورزی جهت کاشت آماده شوند.

گفتنی است، این اطلاعات با توجه به جلسات مشترک کارکنان سازمان‌های هواشناسی کشاورزی و جهاد کاشورزی به‌دست آمده است./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-910622-01

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.