آفریقای جنوبی مقصد بعدی «گذشته» فرهادی

۲۹خردادماه،

به گزارش سینما پرس، مسئولان سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم دوربان در حالی فهرست اسامی آثار حاضر در بخش‌های مختلف این جشنواره آفریقایی را اعلام کردند که فیلم سینمایی «گذشته» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی نیز در بخش «سینمای جهان» این جشنواره بین‌المللی حضور دارد.

فیلم سینمایی «گذشته» چندی پیش توانست با حضور در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره فرانسوی را برای برنیس بژو به ارمغان بیاورد.

علاوه بر بژو، علی مصفا و طاهر رحیم دیگر بازیگران «گذشته» می باشند. در فیلم سینمایی «گذشته» احمد (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش ماری (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی به نام سمیر (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی تازه را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

جشنواره دوربان

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم‌های سینمایی «استاد بزرگ» (The Grandmaster) به کارگردانی ونگ کار وای، «فراتر از بی‌عدالتی» (Outrage Beyond) به کارگردانی تاکاشی کیتانو، «جهان‌شهر» (Cosmopolis) به کارگردانی دیوید کراننبرگ و «شکار» (The Hunt) به کارگردانی توماس وینتربرگ دیگر آثار برجسته سینمایی می باشند که به همراه «گذشته» در بخش «سینمای جهان» این دوره از جشنواره دوربان حضور دارند.

فیلم‌های سینمایی «نگاه عشق» (The Lookn of Love) به کارگردانی میشل وینترباتم و «من و تو» (Me and You) به کارگردانی برناردو برتولوچی نیز از جمله آثار برجسته کارگردانان اروپایی حاضر در سی و چهارمین دوره این جشنواره آفریقایی می باشند.

بنابر اظهارات مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم دوربان، در مجموع ۷۲ فیلم سینمایی، ۴۸ مستند و ۴۵ فیلم کوتاه در سی و چهارمین دوره این جشنواره آفریقایی حضور دارند.

سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان در تاریخ ۱۸ جولای (۲۷ تیر) تابستان سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «از گزارش خوب» (Of Good Report) به کارگردانی جمیل اکس تی کوبکا از آفریقای جنوبی آغاز می‌شود و روز ۲۸ جولای (۶ مرداد) با اکران «آنجلا آزاد» (Free Angela) و «همه زندانیان سیاسی» (All Political Prisoners) ساخته شولا لینچ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/م/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.