آفیس ۳۶۵ رایگان شد

جام جم آنلاین: مایکروسافت پس از یک‌سال از عرضه Office 365، این مجموعه ابری را برای قشر دانشگاهی رایگان اعلام کرد.

دولت اسکاتلند یکی از نخستین دولت‌هایی است که آفیس ۳۶۵ را برای استفاده تحصیلی به‌کار برده است. این مجموعه نرم‌افزاری رایانش ابری، دسترسی اعضا و دانشجویان را به ابزارهای تحت وب آفیس، ایمیل، تقویم، ویدئو، گفت‌وگوهای آنلاین و اشتراک اسناد را ساده کرده است.

از قــــابلیت‌های دیـــگر این سرویس، می‌توان به ۲۵ گـــیگابایت فضای رایگان برای هر شخص از طریق سرویس SkyDrive اشاره کرد.

استیو بسویک، مدیر بخش محصولات آموزشی مایکروسافت در گفت‌وگو با Computerweekly گفت: «به‌دنبال شعار آموزش همیشه و همه‌جا برای همه، آفیس ۳۶۵ در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفت. این محصول ابزارهای شناخته‌شده‌ای دارد و دانش‌آموزان و کاربران نیازی به آموزش مجدد برای استفاده از این محصولات نخواهند داشت.»

بسویک همچنین گفت: «زیرساخت آفیس ۳۶۵ همان زیرساختی است که برای مشتریان تجاری خود استفاده می‌کنیم و قابلیت‌های امنیتی و پشتیبانی آن نیز به همان صورت خواهد بود. چون این نسخه رایگان است، به آن کمتر توجه نکرده‌ایم. مسئولان دانشگاه داندی بعد از استفاده از این سیستم، تاکنون به مشکلی برنخورده‌اند.»

این دانشگاه حدود ۲۲هزار دانشجو و ۳۰۰۰ کارمند دارد و برای ارتقای سیستم ارسال و دریافت پیغام‌ها و کاهش هزینه‌های نظارت و مدیریت IT خود مدتی است از آفیس ۳۶۵ استفاده می‌کند. با کمک این ابزارها، دانشگاه داندی قصد دارد سیستم آموزش از راه دور خود را نیز راه‌اندازی کند.

اوایل امسال، غول بزرگ نرم‌افزاری با راه‌اندازی برنامه «شرکا و آموزش» از فناوری‌های خود به‌منظور مقاصد آموزشی استفاده و‌ آنها را به این جوامع معرفی کرد. (جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.