آقاتهرانی: تنها گزینه‌ تایید صلاحیت شده جبهه پایداری جلیلی بود

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
دبیرکل جبهه پایداری گفت: بعضی از کاندیدا هزینه‌های انتخاباتی خود را معلوم نیست از کجا آورده‌اند و در ولایتمداری آنها باید تردید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از قم، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، شامگاه شنبه در گردهمایی مبلغان گفتمان انقلاب اسلامی، حامیان سعید جلیلی که در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه باید به دنبال طرح گفتمان انقلاب اسلامی در کشور باشیم، افزود: باید از فرصت انتخابات در راستای تبلیغ و ترویج این فرهنگ و گفتمان استفاده کرد و انتخابات فرصت خوبی است تا این گفتمان در جامعه دوباره مطرح شود.

وی گفت: ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری موضوعیت دارد چرا که رای هر ایرانی تیری خواهد بود بر چشم آمریکا، گر چه ممکن است در انتخاب اصلح اشتباه داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۸۸ آقای احمدی نژاد رای خوبی کسب کرد، افزود: با مشارکت بالای مردم در انتخابات، اوباما در نامه‌ای به رهبری از موضع یک انسان شکست خورده در برابر یک انسان مقتدر قرار می‌گیرد و وقتی آن حوادث بعد از انتخابات رخ داد ادبیات خود را با پر رویی عوض می‌کند.

رای می‌دهیم جون جمهوری اسلامی ثمره خون هزاران شهید است

وی اظهار داشت: بعضی از اشخاص می‌گویند که ما رای نمی‌دهیم، اما باید توجه داشت رای دادن همانند نماز صبح واجب است و نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد چرا که جمهوری اسلامی ثمره خون هزاران شهید است.

آقاتهرانی با بیان اینکه دکتر جلیلی می‌گفت که در مذاکرات هسته‌ای آنگاه که حمایت‌های مردمی همراه بود، پیروزی‌ها بیش از قبل نمود می‌کرد، افزود: ما در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتیم نامه‌ای بنویسیم و از فعالیت‌های هسته‌ای حمایت کنیم که این نامه را به خود آقای جلیلی هم نداده بودیم و تقریبا به جز چند نفر همه نمایندگان آن را امضاء کرده بودند.

وی اضافه کرد: آقای جلیلی در یکی از مذاکرات خود این نامه را که از یک روزنامه جداکرده بود به طرف‌های مقابل نشان داد و گفت این نامه نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی است که همگی موافق این داستان می باشند و آقای جلیلی می‌گفت، این حرکت تاثیر خوبی بر روی مذاکرات ما داشت.

دبیرکل جبهه پایداری در ادامه به تاسیس جبهه پایداری اشاره کرد و ابراز داشت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی احساس کردیم که حلقه انحراف به دنبال ورود نیروهای خود به مجلس است و عده‌ای هم با نام اصولگرایی می‌خواهند وارد شوند که شاخصه‌های اصولگرایی در آنها دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری به این سبب تشکیل شد تا اشخاص ولایتمدار از مدعیان ولایتمدار در جامعه مشخص شوند، افزود: آیت الله خوشوقت و آیت الله مصباح از جبهه پایداری حمایت کردند و ما توانستیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه موفقی را کسب کنیم.

جبهه پایداری به دنبال تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام آقاتهرانی تصریح کرد: ما در جبهه پایداری به دنبال انتخابات نیستیم بلکه به دنبال تقویت گفتمان انقلاب اسلامی هستم.

وی در ادامه عنوان کرد: بعضی از کاندیداهای فعلی از ۸ سال پیش کلید انتخابات ریاست جمهوری را زدند و از آن زمان تاکنون پول‌های بسیاری خرج کردند و با راه اندازی پایگاه اینترنتی‌های فراوان به دنبال تخریب رقبا می باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برنامه جبهه پایداری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ماه‌های قبل تصمیم بر آن شد تا از میان پنج گزینه شامل آقایان زارعی، میرکاظمی، جلیلی، لنکرانی و فتاح، یک نفر معرفی و وارد عرصه انتخابات شود.

وی با بیان اینکه با همه این اشخاص جلساتی برگزار شد و سر انجام تصمیم بر آن شد تا آقای لنکرانی معرفی شود، افزود: آیت الله مصباح هم وقتی اجماع همه را دیدند، گفتند در تهران برنامه‌ای گذاشته شود و ایشان معرفی شوند.

چون همه به ما اعتماد نداشتند لنکرانی کنار کشید

آقاتهرانی ادامه داد: به سبب اینکه همه اشخاص به ما اعتماد نداشتند آقای لنکرانی از صحنه کنار رفت و اگر این اعتماد وجود داشت ایشان کنار نمی کشیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنها گزینه‌ای که از میان آن پنج نفر مانده و تایید صلاحیت شده بود آقای جلیلی بود که بعضی از اشخاص ابهاماتی در ذهنشان وجود داشت که با برگزاری جلسه‌ای مباحث مطرح شد و ایشان هم از عهده پاسخ به سئوالات به خوبی برآمدند و توانستند همه را قانع کنند که بعد از این جلسه، طرح معرفی آقای جلیلی به آیت الله مصباح گفته شد و ایشان هم اعلام کردند دکتر جلیلی را اصلح می‌دانم.

جلیلی انسان وظیفه گرایی است

وی با بیان اینکه جلیلی انسان وظیفه گرایی است و تنها احساس وظیفه اش او را به صحنه کشاند افزود: آیت الله مصباح هم گفتند ایشان اصلح می باشند و در این امر تردیدی نیست.

آقاتهرانی خطاب به حامیان جلیلی ابراز داشت: دکتر جلیلی جانباز است و یک پای خود را برای رضای خدا داده ما امروز ما باید به جای او بدویم.

در ولایتمداری بعضی کاندیداها باید تردید داشت

دبیرکل جبهه پایداری در ادامه عنوان کرد: بعضی از کاندیدا هزینه‌های انتخاباتی خود را معلوم نیست از کجا آورده‌اند و در ولایتمداری آنها باید تردید کرد چرا که در قضایای فتنه بعد از انتخابات واکنش خوبی نشان ندادند.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.