آقامحمدی: مجلس دولت را ملزم به غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۶۰ درصد خواهد کرد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در صورت کارشکنی طرف‌های غربی در اجرای توافق ژنو؛

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اجرای گام نخست توافقنامه ژنو از هفته آتی گفت: در صورت کارشکنی طرف‌های غربی در اجرای توافق ژنو، مجلس دولت را ملزم به غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۶۰ درصد خواهد کرد.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای گام نخست توافقنامه ژنو از ۳۰ دی‌ماه جاری، اظهار داشت: آن چه که باید در این مرحله مورد تاکید قرار گیرد پایبندی به توافقات صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه” اوباما” در استقبال از اجرای توافقنامه ژنو اظهار داشت: در این بیانیه “اوباما” به صراحت هرگونه تحریم جدید علیه کشورمان را مخرب دانسته و گفته است که در صورت تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران آن‌ها را وتو خواهد کرد، اما با توجه به اینکه آمریکایی‌ها بارها ثابت کرده‌اند که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند، در صورت هرگونه کارشکنی آمریکا و طرف غربی علیه ایران، پارلمان جمهوری اسلامی ایران نیز طرح الزام دولت به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را به جریان خواهد انداخت.

عضو کمیسیون امنیت ملی تحریم‎های جدید آمریکا علیه ایران پس از اجرایی شدن توافقنامه ژنو را خلاف روح توافقنامه ژنو خواند و تصریح کرد: براساس توافقات صورت گرفته، پایبندی و اجرایی کردن متن توافق ژنو برای هر دو طرف الزام‌آور است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.