آقایان به فکر باشند؛تخم مرغ هم قیمت مرغ می شود

یکشنبه ۲۵ تیر – ۰۸:۰۰:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

نایب رییس شرکت تعاونی مرغ تخم گذار استان فارس:

بزرگنمایی:  

نایب رییس شرکت تعاونی مرغ تخم گذار استان فارس بیان کرد که برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولید تخم مرغ در این استان،حمایت فوری و جدی از این واحدها بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، عبدالمجید فهندژ سعدی بیان کرد: متاسفانه به علت گرانی و کمبود نهاده ها به ویژه سویا در بازار، چه به طورآزاد و چه به طور دولتی و بالا بودن قیمت آزاد آن در حدود ۱۸۰۰ تومان که سه یا سه و نیم برابر قیمت واقعی سویا است مرغداران استان فارس قادر به تهیه نقدینگی برای خرید سویا به قیمت آزاد نیستند.
عضو هیات رییسه اتحادیه کشوری تولید تخم مرغ میهن با اشاره به این که واحدهای تولید تخم مرغ در استان ۵۵ درصد نیاز مردم فارس را تامین می کنند گفت: با توجه به وضعیت موجود، این واحدها در شرف تعطیلی هستند.
نایب رییس شرکت تعاونی مرغ تخم گذار استان فارس بیان کرد: برخی مرغداران درحال حاضر مرغ های خود را با توجه به این که سن آنها بین ۱۰ الی ۱۳ ماه است از عرصه تولید خارج می کنند و تحویل کشتارگاه می دهند.
فهندژ سعدی در ادامه گفت: از مسوولان استان فارس به ویژه استاندار،سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان جهاد کشاورزی و هر اداره و ارگانی که می تواند مانع از ایجاد معضل تعطیلی واحدهای تولیدی تخم مرغ شود، یاری می طلبیم.
عضو هیات رییسه اتحادیه کشوری تولید تخم مرغ میهن در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: حدود دو ماه پیش حدود یک هزار تن سویا به قیمت ۸۴۰ تومان به وسیله اتحادیه میهن از پشتیبانی امور دام کشور خریداری شده و وجه آن نقدا به حساب یکی از بازرگانان معرفی شده از سوی پشتیبانی امور دام کشور واریز شده است اما هنوز بعد از گذشت دو ماه ، حتی یک کیلو سویا هم وارد مرغداری های استان فارس نشده است.
نایب رییس شرکت تعاونی مرغ تخم گذار استان فارس بیان کرد: در صورت ادامه چنین روندی، در آینده نزدیک وضع تخم مرغ در بازار بهتر از مرغ نخواهد بود.
فهندژ سعدی گفت: بنا بر مدارک موجود، شرکت تعاونی مرغ تخم گذار استان فارس با همکاری مرغداران استان بعد از استان تهران در زمان کمبود تخم مرغ در سطح کشور بیشترین همکاری را در تنظیم بازار و تهیه و تحویل تخم مرغ به خریدار با نازل ترین قیمت در نمایشگاه هایی که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شده داشته است.
وی گفت: این شرکت تعاونی در سال ۹۰ با خرید تخم مرغ با قیمت ۲۸۰۰ تومان تا ۳۵۰۰ تومان از استان های دیگر، آن را با قیمت هر کیلو۱۹۵۰ تومان و در اواسط سال ۹۰ با قیمت سه هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه کرده است.
وی با اشاره به این که مهندس غفار صفری سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در حال پیگیری این مشکل است، بر نیاز فوری واحدهای تولید تخم مرغ این استان به نهاده ها به ویژه سویا تاکید کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۲۳۴۳۸۰۹۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.