آقای وزیر : می خواهم جا پای خانم پاشنه بلند بگذارم !

۱۸ام بهمن ،

وزیر امور خارجه جدید آمریکا در اولین روز کاری خود اذعان کرد که به عنوان جانشین هیلاری کلینتون باید مسیر دشواری را طی کند تا بتواند به درستی جا پای خانم پاشنه بلند بگذارد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌وزیر امور خارجه جدید آمریکا در اولین روز کاری خود اذعان کرد که به عنوان جانشین هیلاری کلینتون باید مسیر دشواری را طی کند تا بتواند به درستی جا پای خانم پاشنه بلند بگذارد!
 وزیر امور خارجه جدید آمریکا در اولین روز کاری خود اذعان کرد که به عنوان جانشین هیلاری کلینتون باید مسیر دشواری را طی کند تا بتواند به درستی جا پای خانم پاشنه بلند بگذارد!

 جان کری، وزیر امور خارجه جدید آمریکا که از سناتورهای سابق نیز هست در اولین روز کاری با کارمندان وزارت خارجه کشور دیدار کرد. وی که در سال ۲۰۰۴ نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری بود، اولین وزیر خارجه مرد آمریکا پس از هشت سال محسوب می‌شود.

 پیش از کری هیلاری کلینتون و کاندولیزا رایس این سمت را در اختیار داشتند، اما کری در پاسخ به این پرسش که آیا یک مرد می‌تواند سکان دار وزارت خارجه باشد یا خیر به مزاح گفت: نمی‌دانم. این طور که پیش می‌رود طول می‌کشد تا من جای کلینتون را بگیرم و جا پای خانم پاشنه بلند بگذارم!

 کری در جمع کارمندان خود گفت که او و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا لازم است که با کمک یکدیگر جامعه‌ای امن تر و جهانی در صلح و ثروت ایجاد کنند.این مقام آمریکایی همچنین با اشاره به حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ در بنغازی لیبی و کشته شدن سفیر و سه دیپلمات دیگر آمریکایی عنوان داشت: حفاظت از دیپلمات‌های آمریکا جزو اولویت‌ کاری من خواهد بود.

من به شما تضمین می‌دهم که هر آنچه در توان دارم برای تامین امنیت مردم خودمان انجام دهم. کری ۶۹ ساله پسر یکی از دیپلمات‌های آمریکایی است که برای ۲۸ سال عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بود و از سال ۲۰۰۹ نیز به ریاست این کمیته رسید.
منبع: مردمسالاری


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.