آقای رسولی‌نژاد چه ایرادی دارد مردم شاد باشند؟

معاون محترم وزیر ورزش صحبت‌هایی را در گفتگو با یکی از خبرگزارها مطرح کرد. صحبت‌هایی که البته نمی‌توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.
۱- معاون وزیر ورزش گفتند برخی‌ها که تازه وارد فوتبال شده‌اند، بازار را به هم ریخته‌اند. می‌شود معاون وزیر مشخص کنند که خود ایشان چه قرابتی با فوتبال دارند؟ ما سالهاست که عادت کرده‌ایم با تازه‌واردها روبرو شویم. کلا فوتبال متعلق به فوتبالی‌ها نیست. این را همه اهالی فوتبال در ایران می‌دانند. ولی نکته مهم این است که باید بگردیم و ببینیم در میان تازه‌واردها کدام قصد خدمت دارند و کدام قصد خیانت. همه امیدواریم تمام آنها که در ورزش هستند به قصد خدمت وارد این عرصه شده باشند نه به قصد شهرت.
۲- معاون وزیر گفته‌اند یکی از تیمهای صنعتی به من زنگ زد و از خریدهای پرسپولیس ابراز نگرانی کرد. آقای رسولی‌نژاد، شما فکر می‌کنید سپاهان در این ۳ سال با نذر و نیاز قهرمان شد؟ آیا می‌دانید چقدر پول هزینه خرید ستاره‌ها کرد؟ آیا می‌دانید همین فصل قبل که اوضاع سپاهان به هم ریخته بود، مدیران این تیم چگونه سید جلال حسینی و محسن بنگر را نگه داشتند؟ سپاهانی‌ها پول خوب دادند و ثمرش را بردند. این چه ایرادی دارد؟ شهرداری و استانداری اصفهان چقدر می‌خواستند هزینه کنند تا مردم اصفهان چند روز شاد را تجربه کنند؟ این پول توسط کارخانه فولاد مبارکه، درست هزینه شد و تیم با قهرمانی، دل مردم اصفهان را شاد کرد. وقتی بارسلونا می‌خواهد بهترین بازیکن دنیا را داشته باشد باید بیشترین پول را هم برای مسی بدهد. کجای این معادله از نگاه معاون وزیر ورزش ایراد دارد؟
۳- معاون محترم وزیر ورزش به خریدهای پرسپولیس انتقاد دارند و آنها را خراب کردن بازار می‌دانند؛ اما آیا می‌دانند استقلال فصل قبل چگونه بازیکن خرید؟ اصلا به کجای دنیا برخورد که استقلال با درایت مدیرش چند بازیکن خوب خرید؟ آیا از نظر معاون وزیر ایرادی دارد که استقلال و پرسپولیس تیمهای قدرتمندی باشند؟ اگر قرار باشد استقلال و پرسپولیس با سقف قرارداد بازیکن بخرند همان می‌شود که فصل قبل در پرسپولیس دیدیم. شکست پشت شکست و سرخوردگی پشت سرخوردگی. آیا معاون وزیر می‌دانند این شکست‌ها چه تبعاتی برای جامعه ایجاد می‌کند؟ مردمی که هزار بدبختی و گرفتاری اقتصادی دارند و نمی‌دانند برای وایتکس درون شیر نگران باشند یا برای قیمت نان و کالاهای دیگر که هر روز سیر صعودی دارند، فقط دل به همین فوتبال بسته‌اند و با بردهای این فوتبال خوشی می‌کنند و حداقل چند ساعت فارغ از غم می‌شوند. چه ایرادی دارد استقلال و پرسپولیس درست بسته شوند و با بردهایشان دل مردم را به دست آورند؟ اگر ۱۰ میلیارد هزینه شود و ۵ میلیاردش به جیب دلال برود و تیم خوبی هم بسته نشود بهتر است یا آنکه ۲۰ میلیارد بدون دخالت دلال هزینه شود و تیمی بسته شود که مردم می‌خواهند؟
۴- آقای رسولی‌نژاد، می‌دانیم که قرار نیست استقلال و پرسپولیس به مردم واگذار شوند. وقتی این گونه است، پس چرا نباید پول مردم در وزارت ورزش و جاهای دیگر درست خرج فوتبالی شود که متعلق به همین مردم است تا دو تیم خوب و قدرتمند داشته باشیم؟ نتیجه قدرت این دو تیم، هم موفقیت آنهاست و در نتیجه شادی ملت، و هم قدرت و موفقیت تیم ملی و باز هم شادی ملت. چه ایرادی دارد مردم شاد باشند؟
۵- معاون محترم وزیر ورزش گفتند نهادهای نظارتی باید پیگیر امور بازار نقل و انتقالات باشند. آیا نهادهای نظارتی به این پرداخته‌اند که در سال المپیک و در آستانه آن، چرا این گونه دست به خودزنی زده‌ و به جان فدراسیونها افتاده‌ایم؟ آیا تغییر در یک فدراسیون و از بین بردن برنامه‌هایی که سالها و میلیاردها تومان برای بسترسازی آن داده‌ایم، بیشتر با تفسیر حیف و میل بیت‌المال می‌خواند یا خریدهایی که می‌تواند یک فصل را به کام هواداران دو تیم کند؟ نهادهای نظارتی قطعا به این خواهند پرداخت که خروجی این هزینه‌ها چه بوده. اگر دهها میلیارد هزینه شود و هیچ موفقیتی به دست نیاید، قطعا حیف و میل است. اما اگر این «بر هم زدن بازار» به موفقیت و پیروزی تیمها و شادی مردم منجر شود، آیا باز هم نیاز به تعقیب قانونی دارد؟ 

۴۱۴۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.