آقای سلحشور! «کارگر» فحش نیست

نکته قابل تامل در این توهین آنجاست که سلحشور سال‌هاست که با استفاده از بودجه عمومی کشور که حاصل کار همین کارگران است فیلم‌ها و سریال‌هایی با مفاهیم مذهبی می‌سازد.

ایلنا نوشت: فرج‌الله سلحشور که در ایام فراغت از ساخت سریال‌های میلیاردی – و یا توأمان – به گفتن سخنان جنجال‌ برانگیز و بعضا توهین آمیز اشتغال دارد، در تازه‌ترین اظهار نظر به زعم خود برای تحقیر یکی از مجریان سابق تلویزیون او را به کارگر بودن «متهم» کرده است.

در خبری که خبرگزاری فارس منتشر کرده است، او در دیدار با زهره سادات لاجوردی مدیر آموزش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفته است: «…مثلا سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند اما کسی مثل فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند. این امر هم به دلیل این است که به هنرمند مشتبه شده که او ملاک جامعه است و کسی هم نیست که به او بگوید تو به اندازه یک کارگر هستی.»

به گزارش ایلنا، هرچند نمی‌توان انکار کرد که استفاده از «کارگر» یا «عمله» به مثابه فحش توسط سطحی‌ترین افراد اجتماع متداول است، اما خارج شدن این ادبیات از حیطه کوچه و بازار و رسیدن پای آن به رسانه‌های عمومی موضوعی نیست که بتوان با آرزوی واهی ارتقاء آگاهی لمپن‌ها از جایگاه نیروی مولد جامعه به سادگی از آن عبور کرد.

توهین سلحشور به کارگران آنچنان زشت و نفرت‌انگیز هست که برای محکوم کردنش – همچون او – نیاز به پنهان شدن پشت اعتقادات مذهبی نباشد اما نکته قابل تامل در این توهین آنجاست که سلحشور سال‌هاست که با استفاده از بودجه عمومی کشور که حاصل کار همین کارگران است فیلم‌ها و سریال‌هایی با مفاهیم مذهبی می‌سازد. حال آنکه می‌دانیم دست کارگر در مکتب اسلام لایق بوسه پیامبر دانسته می‌شود و در احادیث و روایات اسلامی بر شأن کارگر تاکید شده است.

رسوا شدن این تناقض در اظهارات اخیر سلحشور می‌تواند معیاری برای سنجش میزان اعتقاد او به آنچه سال‌ها در پس‌شان سنگر گرفته بود، باشد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.