آقای وزیر متخلفان ارزی چه کسانی می باشند؟

۲۷م آذر ،

بینا- در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت از برخورد با تعدادی از متخلفان ارزی خبر داده که تاکنون اطلاعاتی دربارهٔ این متخلفان منتشر نشده است و بعید هم به نظر می‌رسد که اسامی آن‌ها به صورت رسمی منتشر شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مهر ماه امسال برای اولین بار اعلام کرد که تعدادی از واردکنندگان کالا را با ارز مرجع وارد کرده و آن‌را در بازار براساس دلار ۳۰۰۰ تومانی فروخته‌اند. او همچنین با اشاره به این‌که اطلاعات این اشخاص در پورتال ارزی موجود است، از شناسایی این واردکنندگان توسط سازمان حمایت و برخورد با آن‌ها خبر داد.
در تازه‌ترین اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته که فهرستی از متخلفان ارزی تهیه شده و تاکنون با تعدادی از آنان نیز برخورد شده است.
براساس گزارش ایسنا، به نقل از مهدی غضنفری، سازمان حمایت با همکاری بانک مرکزی، بانک‌های عامل و گمرک فهرست اولیه‌ای از واردکنندگان کالا با ارز مرجع تهیه کرده و به سراغ تعدادی از آن‌ها نیز رفته‌اند که تخلف بعضی واردکنندگان اثبات شده است.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مسعود موحدی، قائم مقام وزیر در پاسخ به سوال ایسنا اذعان کرده است که به سبب معذوریت‌های قانونی امکان اعلام اسامی متخلفان ارزی وجود ندارد. او نیز تایید کرده که تعدادی از واردکنندگان کالا با ارز مرجع به تعهدات خود عمل نکرده و مرتکب تخلف شده‌اند.
اما وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی از تخلف تعدادی از واردکنندگان کالا با ارز مرجع خبر داده است که مشخص نیست این اشخاص پس از اولویت‌بندی‌های کالایی اقدام به واردات کالا با ارز مرجع کرده‌اند یا قبل از آن.
براساس اطلاعاتی که تاکنون انتشار یافته هم‌اکنون به جز حوزه دارو در بین اقلام اساسی غذایی محصولاتی مانند روغن خام، شکر تصفیه نشده، شیرخشک صنعتی، گندم، نهاده‌های دامی شامل کنجاله،‌ ذرت، جو و گندم دامی و همچنین برنج برای واردات ارز مرجع دریافت می‌کنند. اگرچه دربارهٔ حضور برنج در این فهرست ابهاماتی وجود دارد و معلوم نیست این کالا هنوز هم برای واردات ارز مرجع دریافت می‌کند یا خیر.
در صورتی که منظور وزیر صنعت، معدن و تجارت از متخلفان ارزی کسانی باشند که بعد از اولویت‌بندی‌ها اقدام به واردات کالا با ارز مرجع کرده‌اند، باید متخلفان ارزی را در بین واردکنندگان این چند قلم کالا جست‌وجو کرد. همچنین در چند ماه اول امسال که هنوز بحران ارزی به وجود نیامده بود، به همه کالاها برای واردات ارز مرجع داده می‌شد که با توجه به این‌که بسیاری از کالاها مشمول قیمت گذاری نیستند، نمی‌توان متخلفان ارزی را در بین واردکنندگان این دسته از کالاها جست‌وجو کرد. حالا وزیر صنعت، معدن و تجارت باید شفاف‌سازی کند که دقیقا منظورش از متخلفان ارزی چه کسانی می باشند؟

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.