آقا محمدی مطرح کرد:بازگشایی راه برون‌رفت از بن‌بست سوریه برای ترکیه و عربستان از طرف مصر

۲۱ شهریور – ۰۳:۴۳:۰۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورهای خارجی هزینه‌هایی را به مردم و ملت سوریه تحمیل کردند، گفت: دعوت از عربستان و ترکیه در نشست قاهره را می‌توان بازگشایی راه برون رفت از بن بستی که این کشورها در سوریه با آن روبرو شده‌اند، ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ابراهیم آقامحمدی درباره برگزاری نشست چهارجانبه مصر، ایران، عربستان و ترکیه در قاهره برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه، گفت: این چهار کشور دارای نقاط مشترکی هستند و اینکه رییس جمهور مصر دنبال حل مسالمت آمیز بحران سوریه است، همان خواست ایران است که بارها بر حل بحران سوریه از طریق مذاکره و گفت و گو تاکید کرده است.
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عربستان و ترکیه تا کنون ثابت کرده‌اند که می خواهند اراده مردم سوریه را نادیده بگیرند، تصریح کرد: برخی کشورها با اعزام مزدورانی به سوریه و کمک تسلیحاتی نشان داده اند که دنبال حل مسالمت آمیز بحران سوریه نیستند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با یادآوری این نکته که مخالفان خارجی بشار اسد به یقین از راه فشار و زورگویی به اهداف خود نخواهند رسید، گفت: متاسفانه برخی کشورهای خارجی هزینه‌هایی را به مردم و ملت سوریه تحمیل کردند.
وی با تاکید بر رعایت بی طرفی و عدم دخالت در امور داخلی سوریه از سوی کشورهای دیگر ادامه داد: باید اجازه داد مردم سوریه در فضایی آرام  و بدون تنش برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و هر تصمیمی گرفتند باید از آن حمایت کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تاکید کرد: دعوت از عربستان و ترکیه در نشست قاهره را می توان بازگشایی راه برون رفت از بن بستی که این کشورها در سوریه با آن روبرو شده‌اند، ارزیابی کرد تا بعد از آن بتوان راه حل مسالمت آمیز حل بحران سوریه را بررسی کرد.
وزارت خارجه مصر اعلام کرد که نشستی چهارجانبه برای حل بحران سوریه هفته جاری در قاهره با حضور ایران، مصر، عربستان و ترکیه برگزار می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۱۱۵۴۳۰۲۳۸۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.