آلایندگی یک خودرو فرسوده چقدر است؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 آلایندگی یک خودرو فرسوده چقدر است؟

آلایندگی یک خودرو فرسوده چقدر است؟

رییس مرکز هوا واقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک خودرو فرسوده ۳۰ برابر خودروی استاندارد آلودگی ایجاد می کند و بر این اساس که طرح خروج خودروهای فرسوده باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش ممتازنیوز، یوسف رشیدی روز سه شنبه در نشست خبری هفته هوای پاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۹ هزار تاکسی کاربراتوری پیکان در تهران تردد می کند که ۳۰ برابر بیشتر از یک خودروی معمولی در سطح شهر تردد دارد که به همان میزان درصد آلایندگی آن هم بالاتر است.
وی اظهار داشت: تعویض کاتالیست در این خودروها باید جدی گرفته شود که قرار است این کار با همکاری شرکت ایساکو و سازمان حفاظت محیط زیست بر روی تاکسی ها انجام شود.
رشیدی تاکید کرد: یکی از محورهای فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست کاهش خودروهای فرسوده است که باید با همکاری و تلاش دستگاه های ذیربط انجام شود. کاهش آلودگی هوا با انجام راهبردهای تلفیقی و گوناگون امکان پذیر است از این رو همکاری دستگاه های ذیربط را می طلبد.
وی در مورد برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: سازمان محیط زیست برای تشویق استفاده از خودروهای برقی به دولت پیشنهاد داده است که تعرفه ورود این خودروها بین صفر تا ۴ درصد کاهش یابد ، البته تاکید ما بیشتر بر روی موتورسیکلت هاست زیرا میزان آلایندگی یک موتورسیکلت ۴ برابر یک خودرو است.
به گزارش ایرنا، رشیدی اظهار داشت: خودروهایی که اکنون تولید می شوند با استاندارد یورو ۲ هستند که با پیمایش ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر کاتالیست آنها از رده خارج و باید تعویض شود و از آنجا که تاکسی ها پیمایش زیادی دارند کاتالیست آنها زودتر فرسوده می شود بنابراین برای تعویض در اولویت قرار دارند.
وی تاکید کرد: حفظ استاندارد خودرو یکی از مهمترین وطایف مالکان خودرو است ، برای این منظور باید به موقع معاینه فنی انجام شود و نسبت به تعویض قطعات به ویژه کاتالیست ها و همچنین تعویض فیلتر هوا اقدام کنند.
رییس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درمورد شاخص های کیفیت هوا گفت: در حال حاضر اعلام روزهای آلوده بر اساس یک استاندارد واحد صورت نمی گیرد بلکه در برخی از موارد از استانداردهای آمریکایی و در موارد دیگر از استانداردهای کشورهای دیگر استفاده می شود. سازمان محیط زیست قرار است یک استاندارد واحد را برای این کار تصویب کند که مقدمات این کار فراهم شده است و تا پایان سال نهایی می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.