آلبوم‌های تازه در بازار موسیقی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی > محصولات– ممتازنیوز:
آثار مختلفی در ژانرهای گوناگون انتشار یافته که بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی است، موسیقی‌هایی که می‌تواند در هیاهوی روزمره انسان را به آرامش دعوت کند.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم‌هایی که در این هفته انتشار یافته بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب است که در ادامه نگاهی به بعضی از این آثار می‌اندازیم.

“خرقه صوفی” با آهنگسازی فرید الهامی

آلبوم موسیقی “خرقه صوفی” به آهنگسازی و تنظیم سید فرید الهامی منتشر و راوانه بازار موسیقی کشور شد.

آلبوم “خرقه صوفی” تلفیقی سه اپیزودی و برگزیده‌ای از اشعار حافظ است که بر روی آن‌ها آهنگسازی شده و تنظیم تمامی قطعات را نیز فرید الهامی انجام داده‌ است. در این آلبوم امید امینی اشعار حافظ را دکلمه و تدوین کرده است. همچنین ملاحت حداد و فرید الهامی آواز تصانیف را به عهده داشته‌اند. نوازندگان این اثر صابر نظرگاهی (دیوان)، کورش قزوینه (عود)، یونس پاکنژاد (کمانچه)، شهرام رضایی (دف)، فرهاد صفری (سازهای کوبه‌ای) می باشند.

“آواهای عاشورایی اقوام ایران” و موسیقی عاشورایی مناطق مختلف ایران

دایره المعارف صوتی- مکتوب با عنوان “آواهای عاشورایی اقوام ایران” از سوی حوزه هنری انتشار یافت که بهترین گزینه برای شنیدن موسیقی مذهبی است. این اثر یک دایره المعارف صوتی- مکتوب با عنوان “آواهای عاشورایی اقوام ایران” است که به موسیقی عاشورایی مناطق مختلف ایران اختصاص دارد. این اثر پژوهشی توسط جهانگیر نصر اشرفی گردآوری شده است، همچنین این پژوهشگر هشت سال به نقاط مختلف سفر کرده است و این آواها را تهیه کرده است. همچنین این اثر شامل ۲۴ سی دی به صورت لوح فشرده و پنج جلد کتاب است.

“زمزمه دوست” با صدای مسعود میرزا حیدر

آلبوم موسیقی “زمزمه دوست” با صدای مسعود میرزا حیدرروانه بازار موسیقی شد. میرزا حیدر از شاگردان مکتب کریم صالح عظیمی است که ساخت ملودی تصانیف را نیز بر عهده داشته است. تنظیم قطعات آلبوم بر عهده بهنام قاسم‌خانی بوده و یمین غفاری(تار)، سعید فهیمی(نی) و شاهرخ غزنینی(کمانچه) به عنوان تکنوازان آواز در این اثر هنرنمایی کرده‌اند. همچنین، تصانیف گل‌افشان، مژده، پیر فرزانه، سربرم و…با کلامی از حافظ و مولانا در این اثر شنیده می‌شود. این آلبوم توسط شرکت فرهنگی هنری “پژواک نیزوا” انتشار یافته است.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.