آلبوم‌های رشید وطن‌دوست منتشر می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

دو آلبوم تازه رشید وطن‌دوست که در مراحل نهایی قرار دارد بعد از ایام محرم و صفر روانه بازار موسیقی می‌شود.

رشید وطن دوست، خواننده در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار یافتن دو اثر موسیقایی هستم که این آثار در مراحل نهایی قرار دارد و بعد از ایام محرم و صفر روانه بازار موسیقی می گردد.

این خواننده با اشاره به اینکه عنوان یکی از این آثار “آیریلیق” است، تاکید کرد: این اثر موسیقایی شامل ۱۲ قطعه آذری است که بیشتر قطعات این اثر با پیانو اجرا شده است. همچنین در این آلبوم از قطعات معروف آذری استفاده شده است.

وطن‌دوست خاطرنشان کرد: تمامی اشعار این آلبوم به زبان ترکی آذری است و ملودی‌ نیز همگی ملودی‌های باکویی می باشند که از میان آهنگ‌های آهنگسازان باکو انتخاب و گلچین شده‌اند. همچنین این قطعات به صورت کاور بازسازی و بازخوانی شده است.

رشید وطن‌دوست در ادامه بیان کرد: در این آلبوم دو سه قطعه فارسی وجود دارد که شامل بهاردلکش از معینی کرمانشاهی و آهنگ‌سازی علی تجویدی و قطعه شوق بهار است.

این خواننده افزود: در این اثر چنگیز صادق‌اف (پیانیست باکویی) نوازندگی پیانو را بر عهده دارد و من به عنوان خواننده با این گروه همکاری می‌کنم که این آلبوم از سوی شرکت “ترنم نی” منتشر می گردد.

وطن‌دوست در ادامه گفت: همچنین اثر دیگری در دست انتشار یافتن دارم که عنوان آن “به او بگویید” است و شامل ۱۸ قطعه است، همچنین این اثر موسیقایی در سبک و سیاق کلاسیک با همراهی پیانو و آواز است.

این خواننده خاطرنشان کرد:  اشعار این آلبوم به زبان ایتالیایی است و کارهایی از بزرگان جهان است که به زودی خبرها دقیق آن انعکاس می‌یابد.

گفتنی است، رشید وطن‌دوست در اسفند ۱۳۲۴ در شهر تبریز به دنیا آمد. او پس از اخذ دیپلم در تبریز به تهران عزیمت و مشغول به کار گردید. در آنجا به پیشنهاد منوچهر بیگلری در آزمونی شرکت کرد و پس از پذیرفته شدن و گذراندن دوره سلفژ سه سال زیر نظر میکل کازاتو استاد آواز ایتالیایی به تربیت صدا و فراگرفتن فنون آواز کلاسیک پرداخت.

سپس در حدود سال ۱۳۴۷ و ۱۳۴۸ به استخدام اپرای تهران درآمد و در اپراهای مختلف نقش‌هایی را به عهده گرفت. حدود بیست سال سولیست (تکخوان) ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری، ۱۰ سال سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین سولیست ارکسترهای دیگر بوده است و ضبط صدا با ارکستر رادیو تلویزیون ملی ایران را انجام داده است.

در سال ۱۳۶۷ از طرف شورای عالی ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری به او اهدا شد و در حال حاضر تدریس آواز کلاسیک را به عهده دارد. او همچنین از خوانندگان سرود “ای ایران” است. قطعه دانای توس با همراهی اسفندیار قره‌باغی از آثار اوست.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.