آلبوم ناصری کاخ گلستان گم شد

خبرها از مفقود شدن یا شاید سرقت یکی از آلبوم‌های ارزشمند کاخ گلستان حکایت می‌کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به تازگی مسوولان مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ موزه گلستان متوجه شده‌اند یکی از آلبوم‌های تاریخی کاخ گلستان که از آلبوم‌های غنی این مجموعه و متعلق به دوره ناصری (قاجار) بوده، مفقود شده است.

پیگیری خبرنگار ایسنا از مسوولان مختلف تا کنون به این نتیجه رسیده است که اصل موضوع تا این لحظه تایید شده اما ظاهرا با توجه به در دست بررسی بودن این مساله برای رسیدن به جزئیات آن، کسی از مسوولان امر  آن را به طور رسمی تایید نمی‌کند که ماجرا از قول او نقل شود.

همچنین گویا هنوز زمانِ مفقود شدن این آلبوم قدیمی مشخص نشده است و ظاهرا به دلیل نیازِ به مراجعه‌ به آن، امین اموال این بخش از مجموعه متوجه نبودن آلبوم می‌شود.

هرچند نباید این نکته را از ذهن دور داشت که علاوه بر سابقه‌ گم شدنِ اثری تاریخی از همین مجموعه، سابقه‌ مفقود و پیدا شدن آثار موزه‌ای دیگری نیز در خاطرها هست.

بیش از پنج سال قبل و در زمانی که کاخ اصلی مجموعه گلستان در اختیار یک تیم فیلمبردار برای ساختِ مجموعه‌ای تاریخی بود، دو گلدان در آن مجموعه مفقود شد که بعدها خبر دقیقی از سرنوشت آن‌ها منتشر نشد.

از سوی دیگر پس از انتشار خبر گم شدن قدیمی‌ترین ظرف انیمیشن جهان که در شهر سوخته به دست آمده بود، در حدود ۱۰ سال قبل، در نهایت با حضورِ مسوول آن بخش از موزه، مشخص شد که این ظرف قدیمی در نقطه‌ دیگری از آن فضای موزه‌ای قرار داشته است.

ایسنا به محضِ به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر یا رسمی‌تر از این موضوع، آن را منتشر می‌کند.

فضای آلبوم‌خانه کاخ گلستان – تصویر متعلق به سایت کاخ گلستان است –

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.