آلرژی در دوران بارداری با چه مواد غذایی از بین ببریم؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

در دوران بارداری آلرژی های فصلی بسیاری ممکن است بروز کند که با مصرف بعضی خوراکی ها می توان آنها را بهبود بخشید.

مرتضی صفوی Tمتخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آلرژی به ویژه در دوران بارداری که جنین نیازمند شرایط مطلوب برای رشد است بسیار خطرناک است چراکه احتمال تولد نوزاد مبتلا به آلرژی از مادرانی که در دوران بارداری آلرژی دارند بسیار بسیار است.

وی افزود: مادران باردار بایستی از مواد غذایی که سبب تشدید آلرژی می گردد پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: تنها راه تقویت سیستم ایمنی در دوران بارداری مصرف مواد غذایی مانند آنتی اکسیدان همچون ویتامین Cو  E  است که سبب تقویت بدن میشود.

وی اظهار داشت: از مرکبات و سبزیجاتی همچون جوانه گندم و روغن های مایع گیاهی و گردو منبع غنی ویتامین E استفاده شود چراکه منبع غنی از ویتامین ث می باشد و سبب تقویت بدن می گردد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از آلرژی های فصلی می باشند که با علائمی شامل آبریزش بینی، عطسه قرمزی چشم همراه است و شدت این علایم در بعضی اشخاص به ویژه در زنان باردار شدیدتر است که سیستم ایمنی اشخاص نیز در مقایسه با یکدیگر متفاوت است.

صفوی گفت: درمان انواع آلرژی با تشخیص نوع حساسیت بسیار ساده است و اکثر داروهایی که برای انواع آلرژی تجویز می شوند تنها آرام بخش و ضد التهاب می باشند و زنان باردار نمی توانند از آن ها استفاده کنند.

وی اذعان داشت: بایستی از میوه هایی همچون سیب هویج کرفس گوجه فرنگی، فندق، خربزه،موز، گیلاس، زردآلو، گوجه سبز پرهیز کنند چراکه آلرژی های فصلی را ایجاد می کنند و اشخاص به ویژه در موقع گرده افشانی گیاهان و زمان شیوع آلرژی های فصلی مانند بهار پیشنهاد می گردد مصرف این میوه ها کاهش یابد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.