«آلزایمر» در جشنواره فیلم بغداد

جام جم آنلاین: چهارمین دوره جشنواره فیلم بغداد با حضور فیلم‌هایی از ایران از جمله فیلم «آلزایمر» به کارگردانی محمدرضا معتمدی روز گذشته در پایتخت عراق آغاز به کار کرد و به مدت پنج روز برپا خواهد بود.

به گزارش فارس، بخش ویژه این دوره از جشنواره بغداد به کارگردانان زن عرب اختصاص یافته و نام «سینمای امید که زنان عرب می‌سازند» را بر خود گرفته است.

قرار است در این بخش ویژه به بیان تجربیات کارگردانان زن عرب در بیان زندگی زنان، حقوق آنان، آینده، هنر و سیاست و فرهنگ پرداخته شود.

در این جشنواره از ایران هم فیلم‌های «ابر و آسمان» از محمدرضا فرزاد، «خاطرات انقلابی بهمن، عاشق لیلا» از فرحناز شریفی و «آلزایمر» از محمدرضا معتمدی حضور دارد.

جشنواره بین‌المللی بغداد هرساله توسط جمعیت «سینماگران عراقی بدون مرز» در بخش‌های مسابقه فیلم بلند، مسابقه فیلم مستند، مسابقه فیلم داستانی کوتاه، مسابقه فیلم حقوق بشر، مسابقه افق‌های نو برای جوانان عراقی و سینمای زنان برگزار می‌شود.

در جشنواره امسال فیلم‌هایی از مصر، تونس، مراکش، اردن، عربستان، بحرین، قطر، امارات، یمن، فلسطین، الجزایر، سوریه، لبنان و عراق و همچنین اسپانیا، فرانسه، هلند، آلمان، بلژیک، فنلاند، نروژ، سوئد و ایتالیا حضور دارد و سینمای مکزیک، مهمان ویژه این جشنواره خواهد بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.