آلزایمر در کمین شماست

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک روانشناس با ذکر این نکته که بیماری آلزایمر ممکن است در کمین شما هم باشد، گفت: بیماری آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که در آن بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ هدی مطهری، روانشناس گفت: این اختلال پیشرونده، در ابتدا وقایع و آموخته‌های اخیر را درگیر می کند ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند و بیمار پاسخ سئوالی را که چند لحظه قبل پرسیده ‌است را فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد.

  وی تصریح کرد: با پیشرفت بیماری علائمی چون از دست دادن قدرت تشخیص زمان،افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم و گوشه‌گیری نیز نمایان می شود.

این روانشناس افزود: در حال حاضر درمان بیماری آلزایمر بیشتر شامل درمان‌های علامتی، درمان اختلالات رفتاری و داروهای کاهنده سیر پیشرفت بیماری است و ازدرمان‌های غیر دارویی نیزمی توان با عدم جابه جایی وسایل و تغییر محیط زندگی بیمار، کم کردن حضور افراد بیگانه و ناآشنا که سبب ترس و بی قراری بیمار می‌شود، ماساژ وی، معطر کردن محیط و پخش موزیک آرام، که با عث کاهش بیقراری می شود، اشاره کرد.

مطهری افزود: با توجه به اینکه هنوز درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، نقش پیشگیری جدی تر از گذشته مطرح می شود.

وی مطالعه، ورزش وپیاده روی روزانه، نوشیدن مایعات به اندازه ی کافی و پیروی از رژیم غذایی سالم در پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر عنوان کرد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.