آلفارومئو، موتورهای تازه خود را معرفی کرد

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

پیشرانه‌های تازه آلفا رومئو در انواع دیزلی و بنزینی برای مدلهای جولیتا و میتو در راه‌اند. جولیتای ۲۰۲۴ می‌تواند پذیرای یک موتور ۲٫۰ لیتری توربودیزل باشد که ۱۷۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

Alfa Romeo Giulietta 2014

Alfa Romeo Giulietta 2014

موتور دیزلی با کمک نسل سوم از تکنولوژی تزریق سوخت ریلی (common rail) و یک توربو شارژر کوچک قادر است به گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری در دور موتور ۱۷۵۰ دور در دقیقه دست یابد. این پیشرانه به جولیتا این امکان را می‌دهد که با کمک یک گیربکس شش سرعته و کلاچ دوگانه از سکون کامل در ۷٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت این مدل نیز ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت جولیتای دیزلی تنها ۴٫۴ لیتر در صد کیلومتر است و میزان دی اکسید کربن تولیدی آن در هر کیلومتر به ۱۱۶ گرم می‌رسد.

اما برادر کوچک‌تر جولیتا یعنی میتو از یک موتور ۱٫۴ لیتری تازه بنزینی با سیستم MultiAir TBi سود خواهد برد. این پیشرانه هم با کمک توربوشارژر به توان ۱۳۸ اسب بخار می‌رسد.

Alfa-Romeo Mito 2014

Alfa-Romeo Mito 2014

شتاب صفر تا صد این مدل ۸٫۱ ثانیه خواهد بود و نهایت سرعت آن ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت میتو ۱٫۴ توربو در هر صد کیلومتر به طور میانگین، ۵٫۴ لیتر و CO2 تولیدی آن ۱۲۴ گرم در کیلومتر است. قیمت این مدل البته بسیار بالاتر از تصور ماست. ۲۱ هزار یورو یا ۲۸۹۰۰ دلار که برای یک خودروی هاچ بک اسپرت جمع و جور شهری، گزاف به نظر می‌رسد.

۰۴

اسفند


Alfa Romeo Giulietta 2014


آلفارومئو ۲۰۲۴ هاچ بک


فیسبوک


۵۴ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.