آلمان «باربارا» را به آکادمی اسکار فرستاد

سینما پرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی «باربارا» به عنوان نماینده آلمان در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار به رقابت با سایر آثار بین‌المللی می‌پردازد.

به گزارش سینما پرس، مسئولان سینمای آلمان روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «باربارا» (Barbara) به کارگردانی کریستین پتزولد را به عنوان نماینده این کشور اروپایی به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، کریستین پتزولد علاوه بر فعالیت به عنوان کارگردان، با همکاری هارون فرخی فیلمنامه «باربارا» را نیز نوشته است و این فیلم درام که داستان آن در دهه ۱۹۸۰ میلادی و در آلمان شرقی اتفاق می افتد، ماجرای یک دکتر را به تصویر می کشد که پس از تلاش برای گرفتن ویزا برای سفر به آلمان غربی به یک بیمارستان در یک شهر کوچک تبعید می شود. همچنین نینا هاس، رونالد زرفلد و رینر باک نیز از جمله بازیگران برجسته آلمانی هستند که در فیلم سینمایی «باربارا» ایفای نقش کرده اند.

«باربارا» در نخستین حضور بین المللی خود توانست در زمستان سال گذشته جایزه خرس نقره ای بهترین کارگردان شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین را برای کریستین پتزولد به ارمغان بیاورد. همچنین این فیلم سینمایی در مراسم اهدای جوایز «لولا» که به عنوان اسکار آلمانی به شمار می آید نیز جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

فیلم سینمایی «باربارا» با اکران در آلمان توانسته تا به امروز فروشی برابر با ۳ میلیون دلار (۲٫۳۷ میلیون یورو) را برای خود رقم بزند. استودیو فیلمسازی «مچ فکتوری» نیز این فیلم سینمایی را در تاریخ ۲۱ دسامبر (یکم دی) روی پرده سینماهای ۴۰ کشور جهان می برد.

فهرست اسامی نامزدهای نهایی هشتاد و پنجمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) زمستان سال جاری اعلام می شود. هشتاد و پنجمین دوره مراسم سالیانه نیز در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی (۶ اسفند) زمستان سال جاری در سالن «کداک تیه‌تر» که اکنون به «دالبی تیه‌تر» تغییر نام داده است، برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصفر فرهادی در سال گذشته موفق شد با شکست رقیبان برجسته ای مانند «سرسخت» (Bullhead) به کارگردانی مایکل آر. راسکام از بلژیک/ «پاورقی» (Footnote) به کارگردانی جزف سدار از رژیم صهیونیستی/ «در تاریکی» (In Darkness) به کارگردانی آگنیسزکا هولاند از لهستان/ «آقای لاژار» (Monsieur Lazhar) به کارگردانی فیلیپ فالاردو از کانادا جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۴۱۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.