آلمان تجهیزات مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی به اسرائیل می‌فرستد

۲۶م اسفند ،

dpa-75.jpg

تلویزیون آلمان فاش کرد مقامات برلین در صدد اعطای تجهیزات نظامی به اسرائیل می باشند که این تجهیزات برای مبارزه با حمله احتمالی شیمیایی از خاک سوریه در اختیار تل‌آویو قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید، شبکه یک تلویزیون آلمان (ای آر دی) در خبری فاش کرد، دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به اسرائیل جهت واردات تجهیزات نظامی از نوع سیستم “ای بی سی” چراغ سبز نشان داده است.

بر اساس گزارش تلویزیون آلمان، سیستم‌های ای بی سی، در مبارزه با مسمومیت‌ها و آثار مواد شیمیایی به جا مانده از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

کریسیتان اشمیت، مدیر کل وزارت دفاع آلمان، اعلام کرد: در صورتی که پایان دوره بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فرا برسد، مساله سلاح‌های شیمیایی سوریه و گازهای سمی این کشور برای تل‌آویو معضلی بزرگ خواهد شد و اسرائیل می‌تواند به کمک این سامانه‌ها خطرات حملات شیمیایی احتمالی را بکاهد.

وی ادامه داد: وزارت جنگ اسرائیل همه شروط آلمان برای صدور این نوع سلاح‌ها به اسرائیل را قبول و اجرا کرده است.

در راستای تصمیم تازه، آلمان ابتدا یک کامیون مجهز به سیستم‌های ضد سلاح‌های کشتار جمعی (TEP90) تحویل اسرائیل می‌دهد که در شمار مجهزترین ‌سیستم‌های دنیاست. بر قسمت بار این کامیون تجهیزات چهار‌گانه‌ای سوار شده‌ است که در سم‌زدایی، دفع تشعشعات اتمی و مقابله با پیامد استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی کاربرد دارد. این کامیون یک سال در اختیار اسرائیل خواهد ماند. قرار است ۷ سیستم غیرمتحرک مشابه دیگر هم به اسرائیل تحویل شود.

اسرائیل در تلاش است تا در زمینه صادرات سلاح از آلمان به کشورهای عربی حق اظهار نظر و مشارکت در تصمیم‌گیری داشته باشد. به این صورت که دولت آلمان هر بار برای صدور سلاح به کشورهای منطقه با اسرائیل مشورت کند.

آلمان به سبب سابقه‌اش در جنگ جهانی دوم خود را به دفاع از موجودیت و امنیت اسرائیل متعهد می‌داند. از این رو تامین و تجهیز اسرائیل به پیشرفته‌ترین سلاح‌های روز دنیا از ارکان سیاست آلمان در قبال اسرائیل است.

تل‌آویو در سال‌های قبل زیردریایی‌های فوق‌ پیشرفته‌ای از آلمان دریافت کرده که قابل ردیابی نیستند و توان دفاعی اسرائیل را به شدت افزایش داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.