آلمان – هلند؛ مرگ لاله‌ها یا آرامش ژرمن‌ها

جام جم آنلاین: گروه مرگ به ایستگاه دوم رسید؛ آیا پرتغال و هلند، دو تیم بازنده روز نخست قادر خواهند بود در مصاف با دانمارک و آلمان حیاتی دوباره یابند یا وایکینگ‌ها و ژرمن‌ها امشب صعود زودهنگام به یک‌چهارم نهایی را جشن می‌گیرند.

پیکارهای گروه دوم یورو ۲۰۱۲ امشب با دو بازی حساس، هیجانی دوچندان می‌یابد، جایی که پرتغال با کریستیانو رونالدو پس از آن‌که در مصاف با آلمان با بدشانسی تن به شکست یک بر صفر داد برای فرار از حذف زودهنگام باید تیم سختکوش و جنگنده دانمارک را مغلوب کند.

آن هم در شرایطی که دانمارک در روز نخست با شکست یک بر صفر هلند با همه ستارگانش شگفتی‌ساز شد و به سه قدرت بزرگ این گروه نشان داد برخلاف پیش‌بینی‌ها تیم از پیش حذف شده‌ای نیست.

دانمارکی‌ها در صورتی که امشب پرتغال را هم شکست دهند صعود زودهنگامی به مرحله یک‌چهارم نهایی خواهند داشت و رونالدو با همه آرزوهایش ناکام می‌ماند.

اما از ساعت ۲۳:۱۵ امشب یک مصاف سنتی هم در راه است، هلند و آلمان دو تیمی که نخستین رقابت خود را در سال ۱۹۱۰ برگزار کردند تا به حال در رقابت‌های مختلف رسمی و دوستانه ۳۵ بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که سهم هلندی‌ها ۱۰ برد بوده و ژرمن‌ها ۱۲ بار بر تیم موسوم به لاله‌های نارنجی غلبه کرده‌اند.

آخرین مصاف دوستانه دو تیم به سال گذشته برمی‌گردد که آلمان در هامبورگ با گل‌های مولر، کلوزه و اوزیل قدرتش را بر حریف دیکته کرد.

به هر شکل دو تیمی که پیش از آغاز یورو از آنها به عنوان بخت نخست فتح جام قهرمانی یاد می‌شد گرچه در روز نخست بازی‌شان چنگی به دل نزد، اما بازی امشب برای هلندی‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد، حال آن‌که آلمان به لطف سه امتیاز اندوخته دیدار مقابل پرتغال می‌تواند با آرامش خاطر بیشتر مثل همیشه به ارائه یک بازی حساب شده و ماشینی بپردازد.

یواخیم لو، سرمربی خوش‌فکر ژرمن‌ها در آستانه دیدار با هلند، اظهارداشت:همه می‌دانیم حریف پس از باخت از دانمارک، زیر چه فشار سنگین روحی قرار گرفته است، با وجود این، ما به دنبال کسب دومین پیروزی پیاپی خود هستیم تا با خیال آسوده به استقبال سومین بازی و جدال با دانمارک برویم.

در طرف مقابل برت فن مارویک، سرمربی هلند که گفته می‌شود به دلیل روی نیمکت نشاندن فان‌درفارت، هونتلار و نیجل دیونگ در دیدار مقابل دانمارک این روزها با چالش عدم انسجام تیمی مواجه است، گفت: شک نکنید آلمان‌ شانس پیروزی مقابل هلند را نخواهد داشت، چرا که برای غلبه بر آلمان و حفظ بخت صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی برنامه‌هایی دارم که در زمین مسابقه همگان خواهند دید.

تساوی انگلیس و فرانسه در شب درخشش شوچنکو

دوشنبه شب در شرایطی که در گروه چهارم مصاف ستارگان فرانسه و انگلیس با وجود همه افت و خیزش به تساوی یک- یک انجامید، اکراین یکی از دو میزبان این رقابت‌ها توانست با حمایت پرشور تماشاگرانش و درخشش آندری شوچنکو کاپیتان ۳۷ ساله‌اش، ۲ بر یک بر سوئد غلبه کرده و در صدر جدول قرار گیرد.

شوچنکو پس از آن‌که در این بازی هر دو گل تیمش را به زیبایی به ثمر رساند، اظهار نظر جالبی کرد: احساس می‌کنم ۲۰ساله هستم!


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.