آلن ایر: در مذاکره خوب پیشرفت کردیم/ کری می‌آید تا اگر توافقی حاصل شد در ژنو باشد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این که در مذاکره با ایران خوب پیشرفت کردیم و امیدواریم پیشرفت بیش‌تری داشته باشیم، گفت: وزیر خارجه آمریکا عازم ژنو می‌شود تا اگر توافقی حاصل شد در ژنو باشد.

آلن ایر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به ژنو، دربارهٔ هدف سفر جان کری به ژنو خاطرنشان کرد: در چند روز پیش پیشرفت خوبی داشتیم و اشتون که در حال رهبری مذاکرات است گفت‌وگوها را دنبال می‌کند.

او با اشاره به ادامه مذاکرات تا نیمه شب در ژنو افزود: فکر می‌کنیم مذاکراتی طولانی امشب خواهیم داشت. الان کار در حال انجام است و اشتون سخت در تلاش است و کری به سبب دوری مسافت زودتر عازم ژنو شد تا اگر توافق حاصل شد در ژنو باشد.

ایر با بیان این که دو طرف سخت در حال کار کردن می باشند ادامه داد: ما می‌توانیم بیش‌تر پیشرفت کنیم. نباید تصور کنیم که الان در حالت انفعال در مذاکرات هستیم. اشتون از سوی شش کشور سخت در حال تلاش است. اختلافات را کم‌تر کردیم و مواضع را به هم نزدیک کردیم. این پیشرفت در ساعات قبل ادامه پیدا کرد و وزیرخارجه ما، جان کری به سبب این پیشرفتی که حاصل شد تصمیم گرفت عازم ژنو شود تا فردا در جلسه با همتایان خود حضور یابد و با آنان رایزنی کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.