آلن دلون لاغر می‌شد و کتک می‌خورد+همین‌جای فیلم چاقو خوردی!

۱۱م دیماه ،

ایبنا نوشت: ابراهیم‌پور دربارهٔ این کتاب گفت: دو مجلد دیگر از این سه‌گانه با عنوان‌های «براندویی که عرق‌گیر خیس پوشیده» و «همین‌جای فیلم چاقو خوردی» نیز در دست انتشار یافتن است و تا نمایشگاه کتاب سال آینده به چاپ می‌رسند.

وی دربارهٔ شعرهایش با نگاه سینمایی توضیح داد: شعر و به‌طورکلی غزل با نگاه سینمایی را از کتاب «دروغ‌های مقدس» آغاز کرده‌ام. در آن دفتر نیز مجموعه‌ای از غزل‌های فرافرم من که در روایت آن‌ها از زاویه دید، فضاسازی، شخصیت‌پردازی، دکوپاژ، جهش‌های زمانی، دیالوگ‌نویسی و دیگر تکنیک‌های سینمایی و ادبیات داستانی بهره گرفته بودم، ارایه شد. در این سه‌گانه سینمایی نیز از تمامی این تکنیک‌ها استفاده کرده‌ام. در حقیقت آن‌ کار را ادامه داده‌ و سعی کرده‌ام به نوعی تعادل میان فرم و محتوا دست یابم.

وی پیش‌تر نیز دربارهٔ غزل فرا فرم گفته بود: «در سال ۱۳۸۷ در مجموعه شعر «دروغ‌های مقدس» که برگزیده سومین دوره جایزه «کتاب سال شعر جوان» هم بود، غزل فرافرم را معرفی کرده‌ام. در این نوع غزل با تغییر راوی، دید، فضا و حرکت در زمان فرم غزل و وزن و قافیه آن تغییر می‌کند و زمانی‌که به فضای قبلی باز می‌گردیم دوباره غزل نیز به فرم قبلی‌اش باز می‌گردد.»

ابراهیم‌پور به قالب شعرهای هفتمین مجموعه شعرش اشاره و تصریح کرد: این مجموعه در سه دفتر دربرگیرنده غزل‌ها، چهارپاره‌ها و مثنوی‌های من است و در سرایش شعرهای این مجموعه که همگی فرافرم می باشند، سعی کرده‌ام به ترکیب ژانری برسم. این مجموعه شعر در حقیقت ادای دینی به سینما، تاریخ، تئاتر، موسیقی و فلسفه زندگی و مرگ است.

مجموعه شعر «آلن دلون لاغر می‌شد و کتک می‌خورد» در ۱۲۷ صفحه و شمارگان هزار نسخه از سوی انتشار یافتنات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شد.

حامد ابراهیم‌پور متولد ۲۴ فروردین ۱۳۵۹ و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌ارشد رشته حقوق عمومی است. «یک مرد بی ستاره آبانی»، «اعترافات یک پیامبر» «دروغ‌های مقدس»، «مرده‌ها خواب نمی‌بینند»، «نگذار نقشه‌ها وطنم را عوض کنند» و «با دست من گلوی کسی را بریده‌اند» عنوان دیگر مجموعه‌های شعر انتشار یافته این شاعر می باشند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.