آلوده ترین و پاک‌ترین اینترنت در کشور

اسفندماه سال گذشته نیز استان قم به عنوان آلوده‌ترین و گلستان به عنوان پاک‌ترین استان‌ها شناخته شدند.

ایسنا: مروری بر لیست آلوده‌ترین استان‌های ارسال‌کننده بد افزارهای اینترنتی در فروردین ماه گویای آن است که در این زمینه استان مازندران در صدر قرار داشته و سمنان پاک‌ترین استان کشور به شمار می‌رود.

براساس بررسی‌های صورت گرفته در مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر)، فروردین ماه امسال استان مازندران آلوده‌ترین استان کشور از نظر تعداد آدرس‌های ارسال کننده بدافزار شناخته شد و در این بخش رقم ۵۹۹ را از آن خود کرد.

اما پس از مازندران استان تهران با تفاوتی فاحش در رده دوم جدول آلوده‌های اینترتنتی قرار گرفت و برای میزان ارسال این بدافزارها عدد ۲۳۳ را از آن خود کرد. همچنین استان‌های بوشهر، قم و اصفهان به ترتیب رده‌های سوم تا پنجم آلوده‌های اینترنتی را به خود اختصاص دادند و همدان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد و قزوین نیز در رده‌های شش تا ۱۰ جدول آلوده‌های اینترنتی قرار گرفتند.

اما استان‌های سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان رضوی، خوزستان و اردبیل نیز به ترتیب به عنوان پاک‌ترین استان‌های کشور از نظر تعداد آدرس‌های ارسال کننده بدافزار در فروردین ماه شناخته شدند.

اسفندماه سال گذشته نیز استان قم به عنوان آلوده‌ترین و گلستان به عنوان پاک‌ترین استان‌ها شناخته شدند و استان مازندران که فروردین ماه به عنوان آلوده‌ترین استان شناخته شده در آخرین ماه سال ۹۰ درصدی بسیار پایین‌تر داشته و یازدهمین استان آلوده کشور بوده است.

استان گلستان هم اسفند ماه سال گذشته به عنوان پاک‌ترین استان شناخته شد و پس از آن کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه قرار گرفتند. در آخرین ماه سال گذشته استان‌های قم، همدان، آذربایجان شرقی، تهران و اصفهان به عنوان آلوده‌ترین استان‌ها از نظر تعداد آدرس‌های ارسال‌کننده بدافزار معرفی شدند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.