آلودگی هوا، آلرژی کودکان به سوسک را تشدید می‌کند

۲۵ام بهمن ،

آلودگی هوا می‌تواند عاملی برای ایجاد آسم حاصل از آلرژی به سوسک باشد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه آنلاین آلرژی و کلینیکال ایمونولوژی نتایج یک تحقیق توسط محققان مرکز کلمبیا نشان داد قرار گرفتن در معرض اجزای خاصی از آلودگی هوا می‌تواندخطر ابتلا به آلرژی سوسک در سن ۷ سالگی را افزایش دهد که در این میان کودکانی که دارای یک جهش مشترک در ژنی به نام GSTM می باشند بیشتر در معرض خطرند.
 
براساس این گزارش، محققان ضمن این که میزان قرار گرفتن در معرض آلرژن سوسک را با جمع‌آوری از گرد و غبار آشپزخانه و تخت اندازه‌گیری کردند و از هوا برای ارزیابی میزان مواجهه مادر با هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای یا PAH‌(محصولات حاصل از احتراق که اجزای مضری از آلودگی هوا می باشند) نمونه‌برداری کردند، حضور جهش GSTM1‌ را نیز از طریق نمونه‌گیری از خون بررسی کردند و از طریق آزمایش خون توانستند حضور آنتی‌بادی IgE که نشانگر پاسخ به این آلرژی است را در کودکان ۵ و ۷ ساله اندازه‌گیری کنند.
 
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: میزان بالاتری از آلرژی به سوسک در میان کودکانی که مادران آنها هنگام دوران بارداری در معرض غلظت‌های بیشتری از PAH‌ بودند، ملاحظه شد.
 
به گفته محققان به حداقل رساندن مواجهه با PAH‌ در دوران بارداری می‌تواند در جلوگیری از آلرژی به سوسک و آسم حاصل از آن در کودکان شهری مفید باشد.
 
گفتنی است: حضور جهش در ژن GSTM‌ مشکوک به تغییر توانایی بدن برای رفع PAHs‌ است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.