آلودگی هوای تهران همچنان ادامه دارد / آلوده‌ترین نقاط تهران

تداوم آلودگی هوا؛ آلوده‌ترین مناطق تهران

آلوده‌ترین مناطق تهران

امروز میانگین شاخص عدد ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون در تهران با افزایش نسبت به روز گذشته بر روی عدد ۱۳۲ قرار گرفت و به همین سبب کیفیت هوای پایتخت همچنان در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است. آلودگی هوا که به‌سبب بارشهای جوی هفته گذشته کاهش یافته بود، دوباره میهمان ناخوانده کلانشهرها به‌ویژه شهر تهران شده است؛ کارشناسان توصیه می‌کنند که در چنین شرایطی بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان از تردد در محلهای پرتردد و آلوده خودداری کنند.

در حال حاضر منطقه ۱۸ تهران (شادآباد) با عدد شاخص ۱۶۳ آلوده‌ترین و منطقه ۱۵ (مسعودیه) با عدد ۸۳ سالم‌ترین نقاط تهران محسوب ‌می‌شوند؛ عدد شاخصهای ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون در شهر تهران به‌ترتیب آلودگی به‌شرح ذیل است:

منطقه ۱۸(شادآباد): ۱۶۳

منطقه ۲۰(شهرری): ۱۵۴

منطقه ۲۱(تهرانسر): ۱۵۹

منطقه ۶: ۱۵۸

منطقه ۱۱: ۱۴۲

منطقه ۲۱: ۱۴۸

منطقه ۱۷: ۱۴۱

منطقه ۱۲ میدان امام خمینی(ره): ۱۴۰

منطقه هفت: ۱۳۰

منطقه چهار(نارمک): ۱۳۴

منطقه هشت(گلبرگ): ۱۳۱

منطقه یک(اقدسیه): ۱۲۶

منطقه ۲۲: ۱۱۲

منطقه ۱۰: ۱۲۸

منطقه پنج(پونک):۱۰۱

منطقه ۱۳(پیروزی): ۹۴

منطقه دو(سعادت آباد): ۹۴

منطقه ۱۵(مسعودیه):۸۳

بنابر تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

متاسفانه برنامه‌ریزیهای مسئولان محیط زیست مبنی بر واردات بنزین، خروج صنایع آلاینده و …تاثیرگذاری بسزایی در کاهش آلودگی هوا در برنداشته است و هر زمان که ناپایداریهای جوی و وزش باد ایجاد شده مردم شاهد بهبود کیفیت هوا بوده‌اند.

مردم تهران در بهمن ماه امسال تاکنون حدود هشت روز در هوای آلوده تنفس کرده‌اند و این آلودگی بنابر بر نظر کارشناسان سازمان هواشناسی در ساعتهای آتی نیز ادامه می‌یابد.پدیده وارونگی دما که موجب افزایش ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون می‌شود همه ساله در کلانشهرها و به‌ویژه تهران اتفاق می‌افتد و باعث مشکلات متعددی برای مردم می‌شود.

منبع: تسنیم

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.