آلودگی هوا جان هفت میلیون نفر را در جهان گرفت

براساس این مطالعه که توسط کارشناسان بریتانیایی انجام شده تاثیر آلودگی بر خطر حمله قلبی و سکته مغزی کمتر روشن است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، تحقیقات نشان می دهد که آلودگی هوا به افزایش خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب و تشکیل لخته خون در ریه مرتبط است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، در سال ۲۰۱۲ هفت میلیون نفر در اثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس شدند و  یافته های این سازمان حاکی از رابطه میان آلودگی هوا و بیماری قلبی، مشکلات تنفسی و سرطان است.
 
براساس این مطالعه که توسط کارشناسان بریتانیایی انجام شده تاثیر آلودگی بر خطر حمله قلبی و سکته مغزی کمتر روشن است.
 
تیم محققان در دانشکده بهداشت و پزشکی حاره ای در دانشگاه لندن داده های جمع آوری شده در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ را برای یافتن ارتباط میان مشکلات قلبی عروقی و آلودگی در کوتاه مدت بررسی کرد.
 
آنها دریافتند که آلودگی در کوتاه مدت باعث ضربان نامرتب قلب (آریتمیا) و لخته خون در ریه می شود.
 
دکتر آی میلویوویچ محقق اصلی مطالعه به بی بی سی گفت که شدیدترین اثر آلودگی در افراد بالای ۷۵ ساله و هچنین در زنان مشاهده شد.
 
به گفته او هرچند رابطه مشخصی میان آلودگی و ضربان نامنظم قلب مشاهده شد اما شواهد مربوط به تاثیر آلودگی بر حمله قلبی و سکته مغزی به این روشنی نبود.
 
جولیا وارد از بنیاد قلب بریتانیا می گوید مطالعات قبلی نشان داده بود که آلودگی باعث بدتر شدن حال کسانی می شود که از قبل دچار مشکلات قلبی یا گردش خون بوده اند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.