آلودگی هوا نتیجه بی توجهی به قانون است

۱۶م دیماه ،

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به بررسی موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها می پردازند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران علی محمد شاعری قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست و حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به بررسی موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها می پردازند.

***شهریاری در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی ها راهکار مبارزه ا تعطیلی ها هست یا خیر گفت: راهکار اصلی مبارزه با آلودگی در قانون امده است، اما بی توجهی به قانون سبب می گردد راهکار سطحی تعطیلی برای مقابله با این موضوع به کارگرفته شود.

مبارزه با الودگی هوا در برنامه چهارم توسعه در نظر گرفته شده بود که با ۵ سال تاخیر به تازگی آیین نامه های اجرایی آن اماده شده است.

***رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای در واکنش به اظهارات شاعری مبنی براینکه در بعضی از موارد قانون قابلیت اجرایی ندارد گفت: قانون به خوبی نوشته شده است اما گاهی مسئولان از بالا دستوراتی می دهند مانع اجرای قانون می گردد.

وی ادامه داد: حدود ۷۰% الودگی هوا به خاطر خودروهاست، در سال ۷۴ این مشکلات بوده است، همچنان نیز این ادامه دارد؛ اما مسئولان تلاشی برای به کارگیری خودرو و سوخت استاندارد را شاهد نیستیم.

***شاعری با تایید بخشی از سخنان شهریاری گفت: برای ارتقای کیفیت خودروها از یورو ۲ به یورو ۴ قول و قراری با خودروسازان داشته ایم که بسیاری از آنها به تعهدات خود پایبند بوده اند اما دو خودروساز اصلی کشور به تعهدات خود عمل نکرده اند.سازمان محیط زیست در این زمینه کوتاهی نکرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.