آلونسو در خانه اول شد

۲۱اردیبهشت،

آلونسو در خانه اول شد

Bookmark and Share

فرناندو آلونسو، راننده تیم فراری در مسابقه خانگی در فرمول یک بارسلون به مقام اول رسید. بعد از او کیمی رایکونن از تیم لوتوس دوم شد و فیلیپه مسا، هم تیمی آلونسو به مقام سوم رسید. 

در شرایطی که اسپانیا با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان است و تیم‌های فوتبال اسپانیایی با شکست سنگین از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده‌اند، پیروزی آلونسو برای ساعاتی اسپانیایی‌ها را خوشحال کرد. 

برد آلونسو در شرایطی به دست آمد که او در زمان‌گیری خط پنجم را گرفته بود و با وجود سرعت خود دو راننده مرسدس که خط اول و دوم را داشتند، برد او چندان متصور نبود، اما آلونسو با آغازی خوب خود را در موقعیت پیروزی قرار داد و با انتخاب استراتژی بهتر از رقیبانش به زودی پیشتاز شد. 

با آغاز مسابقه لوییس همیلتون و نیکو رزبرگ، دو راننده مرسدس تلاش کردند راه رانندگان پشت سر خود را ببندند اما آلونسو و رایکونن با ذکاوت و شجاعت از لحظه‌ای غفلت آن‌ها استفاده کردند و بعد از پیچ دوم خود را جلو انداختند. 

آلونسو در خانه اول شد

ماشین‌های مرسدس بنز که با مشکل استهلاک لاستیک دست به گریبان بودند نتوانستند پیشتازی خود را حفظ کنند. رزبرگ سه بار لاستیک عوض کرد و بهتر از هملیتون از لاستیک‌ها مراقبت کرد و در نهایت به مقام ششم رسید. اما همیلتون با اینکه چهار بار لاستیک عوض کرد در هیچ زمانی در مسابقه سرعت لازم را نداشت و حتی ناگزیر شد به ماشین‌ آهسته ویلیامز هم راه بدهد. همیلتون در نهایت مقامی بهتر از دوازدهم به دست نیاورد. 

آلونسو تا اولین تعویض لاستیک پشت سر رزبرگ و فتل بود. او سپس فتل را با سبقتی راحت پشت سر گذاشت و در دور سیزدهم مقام اول را هم از رزبرگ گرفت و از فضای خالی پیش روی خود برای نزدیک شدن به رایکونن استفاده کرد. 

آلونسو در خانه اول شد

در دور ۳۶، آلونسو با لاستیک‌های تازه‌تر تنها پنج ثانیه با رایکونن فاصله داشت و راننده فنلاندی تنها دو دور دیگر توانست در برابر آلونسو رقابت کند و از آنجا دیگر تکلیف سی و دومین پیروزی آلونسو در فرمول یک روشن شده بود. 

آلونسو حالا بعد از مایکل شوماخر، آلن پروست و آیرتون سنا، بیشترین پیروزی را در فرمول یک دارد. او با این پیروزی اکنون در رده‌بندی رانندگان در فصل ۲۰۲۲ با ۷۲ امتیاز سوم است. او بعد از مسابقه گفت این پیروزی نظر او را نسبت به قهرمانی در این فصل عوض نمی‌کند و او و فراری برای قهرمانی رقیب بسیار سرسختی دارند. 

جلوتر از آلونسو، کیمی رایکونن، بی سر و صدا و به دور از حاشیه و هیاهوی دیگر تیم‌ها، دوم است و تنها سه امتیاز با سباستین فتل، پیشتاز جدول رانندگان فاصله دارد. 

آلونسو در خانه اول شد

به نظر می‌رسید فتل قصد دارد سه بار لاستیک عوض کند. اما ردبول کمی دیر به این نتیجه رسید که تعویض چهارم لاستیک لازم است و همین سبب شد فرصت رقابت برای روی سکو رفتن را از دست بدهد. او و مارک وبر، راننده دیگر رد بول چهارم و پنجم شدند.

پل دی رستا، راننده تیم فورس ایندیا هم روز بسیار خوبی داشت و در رقابتی سخت با رزبرگ در دورهای آخر به مقام هفتم رسید. جنسن باتن، راننده مک‌لارن که از خط چهاردهم مسابقه را آغاز کرده بود دست آخر جلوتر از سرجیو پرز، هم‌تیمی‌اش به مقام هشتم رسید. آخرین امتیاز مسابقه را هم دانیل ریکاردو از تیم تورو روسو کسب کرد. 

مسابقه بعدی دو هفته دیگر در موناکو برگزار می‌شود. 

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۵/۱۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.