آل‌اسحاق: تجار ایرانی به همان‌ اندازه‌ای که می باشند باید حرف‌زده و عمل نمایند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

اولین اجلاس رسمی همکاری‌های اقتصادی ایران و اقلیم نمودستان از بیست و دوم تا بیست و ششم آبان ماه در سال جاری در نمودستان عراق با حضور معاون امور بین‌الملل ریاست جمهوری ایران و اول وزیر اقلیم نمودستان عراق برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) یحیی آل‌اسحاق رییس اتاق مشترک ایران و عراق عصر امروز(یکشنبه) در نشستی با حضور شرکت‌هایی که قرار است به این اجلاس اعزام شود با بیان این‌که این مسافرت آثار اقتصادی بسیاری برای کشور در پی دارد، گفت: یک سری اهداف ملی در طول این مسافرت وجود دارد که الزامات دستیابی به این اهداف منظم بودن و برنامه داشتن شرکت‌های ایرانی حاضر در اجلاس است.

وی ادامه داد: توسعه روابط اقتصادی بین ایران و اقلیم نمودستان بسیار حائز اهمیت است و اگر بتوانیم در این مقطع وقتی توسعه روابط اقتصادی بین این دو کشور عملی کنیم به اهداف ملی دست یافتیم.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان این‌که توسعه روابط اقتصادی بر روابط سیاسی و آتی ما در سایر حوزه‌ها اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان نمود: به عنوان اتاق مشترک ایران و عراق باید بتوانیم برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم برای عملی نمودن اهداف را مدنظر قرار دهیم از این رو هر شرکتی باید در این مسافرت برای برآورد نمودن اقلیم نمودستان برنامه‌های مشخصی داشته باشد.

آل‌اسحاق افزود: هر فردی باید با یک برنامه و هدف مشخص در این مسافرت حضور یابد و نگاه ما در اتاق مشترک ایران و عراق باید یک نگاه عملیاتی باشد.

وی تصریح نمود: متاسفانه در روابط بین‌المللی با سایر کشورها در حوزه اقتصادی یک نقطه منفی از ما القا شده که ایرانیان بیشتر از خود حرف می‌زنند ولی اهل عمل نمی باشدند. از این رو هیات‌های ایرانی باید به همان اندازه‌ای که می باشند حرف زده و عمل نمایند.

امیر شریعتی قائم مقام رییس ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق نیز با تاکید بر این‌که طرف‌های ایرانی و عراقی در خصوص توسعه اقتصادی کشورها تلاش می‌کنند، بیان نمود: هر اقدامی که بتواند بر این توسعه اقتصادی اثر گذاشته و سبب دستیابی به اعداد و ارقام معقولی دراین زمینه باشد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروزه در مجموعه ستاد اقتصادی ایران و عراق می‌توان گفت که طرف عراقی در هر بخشی برای همکاری با ایران تمایل دارد.

شریعتی با بیان این‌که عراق کشور ثروتمندی است و روزانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند، خاطرنشان نمود: علاوه بر درآمدهای نفتی فقط روزانه پنج هزار زائر ایرانی وارد عراق می‌شود که ارزآوری بسیاری برای این کشور در پی دارد.

قائم مقام رییس ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق تصریح نمود: شرکت‌های قدرتمندی از ایران وارد عراق شده‌اند و شرایط مطلوبی نیز در این کشور برخوردارند.

وی با بیان این‌که در شش ماهه سال جاری نسبت به سال ۹۰، ۵۱ درصد رشد حجم صادرات داشته‌ایم، بیان نمود: در صادرات خدمات فنی و مهندسی در شش ماهه اول سال حدود ۸۹۰ میلیون دلار پروژه به دست آورده‌ایم.

شریعتی در پایان با تاکید بر این‌که در عراق چهار سطح در مجموعه نظام حکومتی قرار دارد، گفت: دولت و وزارتخانه‌ها، استان‌ها، احزاب و بخش خصوصی چهار سطحی است که شرکت های ایرانی می توانند با آن‌ها در تعامل باشند.

به گزارش تفسیری ایسنا، هدف از برگزاری اولین اجلاس رسمی همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم نمودستان توسعه مناسبات اقتصادی دو جانبه اعم از همکاری‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، بانکی، بیمه‌ای، گمرکی، استاندارد و سایر زمینه‌ها، برطرف نمودن موانع موجود در جهتی مبادلات اقتصادی فی مابین، بسترسازی برای ایجاد زمینه‌های همکاری‌های تازه اقتصادی و بهره برداری از فرصت‌های اعلام شده دولت اقلیم نمودستان عراق است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.