آل سعود دست به سلاح شد

نیروهای امنیتی عربستان با شلیک گلوله جنگی و گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان معترض تعدادی از آنها را زخمی و تعدادی را نیز بازداشت کردند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، پلیس و نیروهای امنیتی عربستان با حمله به صدها تظاهرکننده‌‌ای که در اعتراض به سیاست‌های تبعیض آمیز آل سعود در این کشور اقدام به تظاهرات و حمل پلاکارد در قطیف کرده بودند، ده‌ها تن از آنها را زخمی کرد.
بنا به گفته شاهدان عینی پلیس و نیروهای امنیتی عربستان در این حمله از گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور استفاده کردند که این امر به زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان انجامید اما به دلیل انتقال زخمی‌ها به مناطق نامعلوم تعداد این افراد مشخص نشده است.
تظاهرکنندگان که تصاویری از بازداشت شدگان پیشین عربستان از جمله نمر باقر النمر،‌ روحانی شیعه عربستانی را در دست داشتند، بهبود وضعیت سیاسی و آزادی هرچه سریعتر بازداشت شدگان را خواستار شدند.
 

این در حالی است که مقامات عربستانی اعلام کرده‌اند که در درگیری‌های اخیر میان تظاهرکنندگان و پلیس کسی زخمی نشده و تنها چند تن از تظاهرکنندگان که برخی از آنها تحت تعقیب نیز بودند بازداشت شده‌اند.بنا بر اعلام گروه‌های حقوق بشری عربستان تاکنون بیش از ۶۰۰ مخالف در استان القطیف واقع در شرق عربستان که بیشتر ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، دستگیر شدند که تاکنون حکمی علیه هیچ کدام از آنها صادر نشده و بیشتر آنها بدون تفهیم اتهام بازداشت هستند.
شیعیان عربستان از وضعیت خود در این کشور و نیز تبعیض‌هایی که نظام حاکم در عربستان علیه آنها اعمال می‌کند ناراضی هستند و مدت‌هاست با برگزاری تظاهرات خواستار بهبود شرایط خود هستند که در این راه تاکنون چندین معترض نیز به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
 

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.