آماده‌سازی زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای خصوصی‌سازی

آماده‌سازی زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای خصوصی‌سازی

تا پایان سال جاری کشت و صنعت شهید بهشتی و جنگل شفا رود به سازمان اتکا واگذار خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با خبرنگار ایانا از آخرین برنامه واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی در بخش کشاورزی خبر داد.

محمدرحیم احمدوند درباره وضعیت خصوصی‌سازی در بخش کشاورزی گفت: با همکاری و پیگیری وزارت جهاد اقتصادی خصوصی‌سازی در بخش کشاورزی به سرعت در حال اجرا است.

وی با اشاره به آماده‌سازی شرکت‌های کشت و صنعت مهم برای واگذاری به بخش خصوصی افزود: کشت و صنعت شهیدرجایی و کشت و صنعت جیرفت در راستای خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ در بخش کشاورزی واگذار شده است.

احمدوند خاطرنشان کرد: همچنین کشت و صنعت شهیدبهشتی نیز دوبار عرضه شد، اما به‌دلیل نبود خریدار به فروش نرفت.

به گفته وی، کشت و صنعت شهیدبهشتی پس از به فروش نرفتن در سبد سهام بابت رد دیون دولت قرار گرفت و احتمالاً به سازرمان اتکا واگذار می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد همچنین درباره عرضه کشت و صنعت دامپروری مغان به‌عنوان یکی ازکشت و صنعت‌های مهم ادامه داد: این کشت و صنعت مشکل آماده‌سازی دارد و بحث سامان‌دهی قشلاق‌نشینان آن مطرح است که وزارت جهاد کشاورزی در حال طی فرآیند آماده‌سازی این کشت و صنعت است و پس از جمع‌بندی با وزارات جهاد این مجموعه نیز به‌عنوان مهمترین کشت و صنعت کشور به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

احمدوند در ادامه از واگذاری سه مجموعه بهره‌برداری چوب خبر داد و تصریح کرد: صنایع بهره‌برداری چوب فریم، نکاچوب و جنگل شفارود سه مجموعه‌ای هستند که چندین بار برای فروش به بخش خصوصی عرضه شدند و حتی روش عرضه مذاکره‌ای نیز داشتند، اما هیچ بخش غیردولتی راغب به خرید این شرکت‌ها نیست. به همین دلیل این کارخانه‌ها نیز در سبد سهام رد دیون دولت قرار گرفتند.

وی یادآور شد: بهره‌برداری چوب فریم و نکاچوب با توجه به ارتباط کاری با شرکت چوب و کاغذ مازندران احتمالاً بابت رد دیون دولت به این شرکت واگذار خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: جنگل شفارود در برنامه واگذاری به سازمان اتکا بابت رد دیون قرار دارد و منتظر دریافت مصوبه واگذاری آن از هیئت عالی واگذاری است.

احمدوند در پاسخ به سؤال خبرنگار ایانا درباره برنامه‌های سال جاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: کشت و صنعت شهیدبهشتی و جنگل شفارود امسال بابت رد دیون به احتمال زیاد به سازمان اتکا واگذار خواهند شد. همچنین کشت و صنعت مغان نیز در احتمال آماده‌سازی برای واگذاری در سال جاری است.

وی در پایان از طی شدن فرآیند آماده‌سازی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و مهندسی آب کشور برای خصوصی‌سازی در سال جاری خبر داد./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910627-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.