آماده ارایه متمم بودجه برای حمایت از زلزله زدگان هستیم

علی اکبر آقایی روز سه شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده اهر، هریس و ورزقان، افزود: چنانچه نیاز باشد مجلس آمادگی کامل دارد برای حمایت و پشتیبانی بیشتر مالی از مناطق و اهالی زلزله زده در قالب طرح و یا لایحه وارد عرصه شود.

وی نیاز اصلی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را ساخت اماکن دایمی برای زلزله زدگان اعلام کرد و گفت: تلاش می کنیم با مشارکت خیرین مسکن ساز و مدرسه ساز و حمایت تشکل مردمی مدارس، مساجد، مکان های عام المنفعه و اماکن عمومی مناطق آسیب دیده را با مشارکت خیرین بازسازی و نوسازی کنیم.

آقایی اضافه کرد: اقدامات لازم برای استقرار موقت زلزله زده ها به اتمام رسیده و سرویس های بهداشتی، حمام صحرایی و امکانات بهداشتی و درمانی و اقدامات زیربنایی در مناطق زلزله زده مهیا شده است.

وی گفت: تلاش داریم برای سرعت بخشی به برنامه های بازسازی با تزریق و افزایش ماشین آلات جدید راهسازی به امکانات موجود از طریق گروه های راه و ترابری آذربایجان شرقی در روند بازسازی تسریع شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس آمادگی دارد با هماهنگی های لازم و پشتیبانی رییس مجلس در روند اجرایی ساخت و ساز روستاها تسریع نماید.

عصر روز شنبه ۲۱ مردادماه جاری دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر ، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

۵۸۷/۷۲۳۶/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۴۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.