آماده باش بی سابقه در مرز دو کره

رسانه‌های کره‌جنوبی گزارش دادند: کره‌شمالی اخیرا ده‌ها هلی‌کوپتر جنگی خود را در نزدیکی مرز آبی مورد مناقشه خود با کره‌جنوبی مستقر کرده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از یک مقام ناشناس در این کشور گزارش داد: کره‌شمالی ۵۰ هلی‌کوپتر خود را در پایگاه‌های هوایی “تائه‌تان” و “نوچون” در نزدیکی دریای زرد مستقر کرده است.در این گزارش آمده است: هلی‌کوپترهای مذکور شامل هلی کوپترهای Mi-2 ، Mi-4‌ و Mi-8 می‌شود که کره‌شمالی چندین سال پیش از اتحاد جماهیر شوروی خریداری کرده بود. برخی از این هلی‌کوپترها مجهز به مسلسل و راکت‌انداز هستند.
خبرگزاری یونهاپ به نقل از این مقام ناشناس کره‌جنوبی گزارش داد: از این هلی‌کوپترها برای انجام حملات به اهداف بر روی زمین و جابه‌جایی‌های سریع استفاده می‌شود.
روزنامه “چو سون ایلبو” گزارش داد: هلی‌کوپترهای کره‌شمالی که در دو پایگاه هوایی مستقر شده‌اند، می‌توانند ظرف مدت دو یا سه دقیقه به جزیره “بائنگ نیونگ” متعلق به کره‌جنوبی برسند. وزارت دفاع کره‌جنوبی از اظهارنظر در خصوص استقرار این هلی‌کوپترها امتناع کرد.
مرز آبی مورد مناقشه دو کره تا به حال چندین بار در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۹ شاهد درگیری‌های مرگبار دریایی بوده است. در نوامبر سال ۲۰۱۰ کره شمالی یکی از پنج جزیره مرزی کره جنوبی را بمباران کرد و چهار تبعه کره جنوبی از جمله دو غیر نظامی کشته شدند. کره جنوبی نیز هم اکنون قدرت نظامی و نفری خود در این جزایر را افزایش داده تا با هرگونه حمله احتمالی مقابله کند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.