آماده باش کامل تکنسین های اورژانس برای پوشش امدادی عید فطر

فروردین ۱۴۰۳

همه مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی و تکنسین های اورژانس سراسر کشور در روز عید فطر برای امداد رسانی به نمازگزاران در موارد پزشکی احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: بیش از ۳۵۰ دستگاه آمبولانس، ۲۰دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰دستگاه موتور آمبولانس به همراه بیش از ۱۰۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران و تکنسین های اورژانس ۱۱۵ همراه با تجهیزات و امکانات پزشکی مورد نیاز در محل برگزاری نماز عید فطر تا پایان مراسم  مستقر بوده و در صورت نیاز خدمات پزشکی و امدادی رایگان را در طول زمان راهپیمایی به هموطنانمان ارائه می دهند.

دکتر محمد تقی طالبیان افزود: در روز عید فطر ۷۹۷ پایگاه شهری اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور در آماده باش کامل می باشند. 

وی در ادامه گفت: مرکز اورژانس تهران به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان در مراسم عید سعید فطر از طرف ستاد اجرایی نماز جمعه در برگزاری مراسم نماز عید فطر، مسئولیت امدادی درمانی شرکت کنندگان در مراسم نماز عید سعید فطر را عهده دار است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: در این طرح تعداد ۹۰ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و ۵ دستگاه خودروی فرماندهی و حدود ۳۰۰ نفر پرسنل انسانی با همکاری (آمبولانسهای هلال احمر، شهر سالم و ارتش) شرکت دارند.

دکتر طالبیان از آغاز استقرارها در حدود ساعت ۱ بامداد خبر داد و گفت: این طرح و استقرارها تا پایان مراسم نماز عید سعید فطر در دانشگاه تهران ادامه دارد.

وی افزود: هموطنان عزیز علاوه بر مراجعه حضوری به واحد های مستقر می توانند با شماره ۱۱۵ تماس حاصل نموده و از خدمات پزشکی رایگان بهره مند شوند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.