آماده باش کامل مرکز کنترل ترافیک در روز نخست مهرماه – اخبار اجتماعی

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت : تمام تجهیزات کنترل هوشمند پایتخت مورد بازبینی کامل قرار گرفتند و ما با ظرفیت کامل به استقبال مهرماه رفتیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری تهران ، همایون فتاحی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد مهر و قلم با بیان اینکه افزایش بار ترافیکی ۳۰ درصدی را در روز نخست مهرماه شاهد بودیم ، گفت : خوشبختانه افزایش بار طبیعی بود و شاهد مشکل خاصی در خیابان های پایتخت نبودیم .
وی با اشاره به ۴ تصادف مهم در پایتخت گفت : یک دستگاه مینی بوس در اتوبان شهید صیاد شیرازی خروجی رسالت چپ کرد که منجر به فوت راننده شد . همچنین واژگونی یک خودرو ۲۰۶ در اتوبان امام علی (ع) ، برخورد ۳ دستگاه خودرو در پل سید خندان و تصادفی در خیابان شهید چمران مهمترین حوادث روز نخست سال تحصیلی جدید بودند.
وی گفت: بار ترافیکی از ۶ صبح آغاز و در ۶:۴۵ به اوج خود رسید که اتوبان های تهران – کرج، بزرگراه های شهید همت ، شهید حکیم ، شهید لشگری و شهید صدر دارای بار ترافیکی سنگینی بود.
وی ادامه داد: تمام تجهیزات کنترل هوشمند پایتخت مورد بازبینی کامل قرار گرفتند و ما با ظرفیت کامل به استقبال مهرماه رفتیم و در کوتاه ترین زمان معضل های ترافیکی را برای حل به مسئولان ترافیکی اطلاع دادیم.
براساس این گزارش حسن آقایی مدیر کل مهندسی ایمنی شهرداری تهران نیز با اشاره به افزایش تعداد سرویس مدارس در پایتخت گفت: امسال ۱۷ هزار سرویس مدارس دانش آموزان را جابجا کردند که این میزان در سال گذشته ۱۴ هزار سرویس بود.
وی با اشاره به آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی در روز نخست مهرماه گفت: ۱۶ هزار و ۳۰۰ اتوبوس بطور کامل مورد بازبینی قرار گرفته بودند و با تمام ظرفیت به مسافران خدمات رسانی می کردند همچنین ۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در خط ۵ بی آر تی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز و در حوزه تاکسیرانی بازرسان از تردد هرگونه تاکسی خالی جلوگیری می کردند.
وی گفت : در هفته اول مهرماه اتوبوس و مترو برای دانش آموزان و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی و دانش آموزی رایگان است البته دانش آموزانی که لباس فرم مدرسه داشته باشند می توانند از این تمهیدات استفاده کنند.
 آقایی با اشاره به آغاز بار ترافیکی روز اول سال تحصیلی جدید از ساعت ۶:۳۰، گفت: خوشبختانه امروز گره ترافیکی خاصی در سطح شهر نداشته ایم./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.