آماده حضور تونس در جشنواره بین المللی فیلم فجرهستیم

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست امضای تفاهم نامه فرهنگی میان کشورهای جمهوری اسلامی ایران و تونس؛ که ظهر امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشترکات فرهنگی فراوانی میان ایران در تونس وجود دارد از جمله آثار خراسانی ها که همچنان در مساجد کشور تونس نمایان هست.
وی افزود: سازمان سینمایی هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران رادر کشور تونس برپا کرد و عزم و اراده‌ی جدی میان ۲ کشور برای گسترش فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی وجود دارد.
حسینی اظهار داشت: در زمینه فرهنگی موافقت نامه‌هایی میان ایران و تونس نوشته شد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی اجرای بندهای این موافقت نامه را دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خط مشی کشور تونس در ایجاد وحدت اسلامی و اتحاد بین مسلمانان، افزود: خوشحالم که مردمان کشور تونس با این انقلاب به دنبال آرمانهای اسلام هستند و افتخار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت اسلامی تاکید دارند و ما هر ساله شاهد برنامه های متنوع برای وحدت شیعه وسنی هستیم.
حسینی تاکید کرد: ما در زمینه فرهنگی آماده ساخت فیلم به طور مشترک با کشور تونس هستیم و جشنواره بین المللی فیلم فجر را که در پیش رو داریم امیدواریم تا کشور تونس در این جشنواره بین المللی حضور پیدا کند.
در ادامه این نشست مهدی مبروک وزیر فرهنگ کشور تونس گفت: انقلابی ک در کشور تونس برپا شد برگرفته از انقلاب جمهوری اسلامی ایران بود و ما به دنبال انجام آخرین اصلاحات بر متن قانون اساسی کشورمان هستیم و انقلابی که برپا شد بر حق و عدالت استوار است.
وزیر فرهنگ تونس افزود: محورهای مشترک فراوانی بین ایران و تونس داریم محورهای تاریخی که در گذشته و اکنون وجود دارد.
مبروک تصریح کرد: من در حالی کشور تونس را ترک کردم که نمایشگاه بین المللی کتاب در تونس در حال برگزاری بود و جمهوری اسلامی ایران با دستاوردهای فرهنگی خوبی در این نمایشگاه شرکت داشت.
وی اظهار داشت: مراکز فرهنگی تونس از جمله کتابخانه ملی و مراکز سینمایی این کشور به دنبال ایجاد روابط قوی فرهنگی بین ایران و تونس هستند.
وی درباره علاقه مندی مردمان تونس و یادگیری زبان فارسی گفت: مراکزی در تونس به آموزش زبان فارسی می‌پردازند چرا که مردمان تونس علاقه مند به یادگیری این زبان و آشنایی هر چه بیشتر با تاریخ و تمدن فرهنگ ایران هستند.
مبروک اظهارداشت: کشور تونس در زمینه معماری و بازسازی آثار وبناهای تاریخی تونس نیازمند کمک و همفکری کشور ایران است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.